03.07.2014 (11:27)21 komentarzy
Raport UKE: Mniej abonentów telefonii stacjonarnej - 6,8 mln. Więcej użytkowników e-telefonii
W 2013 roku utrzymała się tendencja spadkowa popularności telefonii stacjonarnej w Polsce. Widoczna była ona zarówno w wartości rynku, jak i liczby abonentów - wynika z raportu UKE. Z kolei z telefonii internetowej (VoIP) korzystało 1,2 mln abonentów.
Wartość rynku telefonii stacjonarnej wyniosła 4,3 mld zł, co oznacza spadek w porównaniu z 2012r. o prawie 4,8 %. Wpływ na zmniejszenie wartości rynku ma rokrocznie malejąca grupa odbiorców usługi w stałej lokalizacji oraz malejące ceny.
W 2013 r. z usług telefonii stacjonarnej korzystało 6,8 mln abonentów, o 7,6% mniej niż w roku poprzednim. Większość użytkowników stanowili klienci indywidualni. Średni miesięczny przychód na abonenta (ARPU) wyniósł 52,7 zł i był on o około 3% wyższy niż w roku ubiegłym.
Całkowity czas trwania połączeń w stałej lokalizacji wyniósł 11,5 mld minut i tym samym odnotował spadek w porównaniu do lat ubiegłych. W przeliczeniu na jednego abonenta średnia liczba minut wyniosła 141 i była o 6 minut niższa niż w 2012 r.
Struktura rynku w 2013 r. nie uległa drastycznym zmianom. Pomimo spadku w udziałach w dalszym ciągu największym operatorem na rynku, zarówno pod względem abonentów, jak i przychodów, była Telekomunikacja Polska.
Zwiększyła się natomiast popularność telefonii VoIP, w przypadku której liczba użytkowników wzrosła. W 2013r. wartość rynku telefonii IP wyniosła około 0,3 mld złotych i wzrosła o 1,22% w porównaniu do roku poprzedniego. Z usługi VoIP skorzystało około 1,2 mln użytkowników, a łączny czas połączeń wykonanych wyniósł prawie 2,3 mld minut.
Największy udział w przychodach mają opłaty abonamentowe. Analizując rodzaj połączeń, największy przychód generują połączenia do sieci ruchomych (45,5%). W porównaniu do roku ubiegłego ich udział wzrósł nieznacznie - o 1,5 pp. Blisko 45% przychodów wygenerowały opłaty za połączenia strefowe i międzystrefowe.
W 2013 r. z usług telefonii stacjonarnej korzystało 6,8 mln abonentów, o 7,6% mniej niż w roku poprzednim. Większość użytkowników stanowili klienci indywidualni. Średni miesięczny przychód na abonenta (ARPU) wyniósł 52,7 zł i był on o około 3% wyższy niż w roku ubiegłym.
Całkowity czas trwania połączeń w stałej lokalizacji wyniósł 11,5 mld minut i tym samym odnotował spadek w porównaniu do lat ubiegłych. W przeliczeniu na jednego abonenta średnia liczba minut wyniosła 141 i była o 6 minut niższa niż w 2012 r.
Struktura rynku w 2013 r. nie uległa drastycznym zmianom. Pomimo spadku w udziałach w dalszym ciągu największym operatorem na rynku, zarówno pod względem abonentów, jak i przychodów, była Telekomunikacja Polska.

Telefonia stacjonarna - raport 2013
Komentarze (1 - 10 z 21)
1.Wielu starszych uważa że komórka szkodzi zdrowiu.
2.Wiele osób starszych jest nie doinformowanych,że komórka z nielimitowanymi rozmowami jest znacznie tańsza,niż telefon stacjonarny.
3.Abonenci neostrady ,mają wybór albo płacą dodatkowo za linie do centrali ,albo za telefon ,w tym wypadku opłaca się neofon z nielimitowanymi połączeniami na stacjonarne,wychodzi dyszkę ponad drożej niż sama neo z opłatą za łącze.