Łukasz Szewczyk17.11.2014 (23:55)32 komentarze

Rośnie zainteresowanie telefonią VoIP? easyCALL poprawia wyniki

easyCALL.pl, operator świadczący usługi telekomunikacyjne dla małych i średnich firm wypracował od początku roku blisko 11 mln zł netto przychodów ze sprzedaży. Mimo spadku stawek na rynku, spółka co kwartał poprawia swoje wyniki.
Od początku 2014 roku przychody easyCALL.pl wyniosły 10 859 mln zł. Dla porównania, w analogicznym okresie ubiegłego roku spółka osiągnęła przychód netto na poziomie 9,238 mln zł. Operator ma też powody do zadowolenia porównując wyniki kwartał do kwartału. W I i II kwartale br. przychody easyCALL były wprawdzie podobne - wyniosły odpowiednio 3,45 mln zł i 3,4 mln zł - ale III kwartał był już lepszy - przychody wyniosły 3, 67 mln zł. Wyższy był także zysk netto. Wyniósł on 194 tys. zł w I kwartale, 153 tys. zł w II kwartale i 287 tys. zł. w III kwartale.
Jest to o tyle interesujące, że stawki MTR za zakończenie połączenie telefonicznego systematycznie spadają. Zgodnie z regulacjami Prezesa UKE pod koniec ubiegłego roku wynosiły one 12,23 - 30 gr a od połowy lipca 2013 r. 4,29 gr czyli nawet 7 razy mniej. O prawie połowę spadły również stawki FTR za zakańczanie połączeń stacjonarnych.
Rynek jest bardzo konkurencyjny a ceny usług należą do najniższych w Europie. Przychody można więc zwiększyć jedynie dynamicznie poszerzając bazę klientów - np. poprzez konsolidację - albo wdrażając nowe usługi i eksplorując nisze. My wybraliśmy tę drugą drogę i jak widać po wynikach, była to decyzja słuszna. Mimo znaczącego spadku cen na rynku telekomunikacyjnym, cały czas odnotowujemy znaczący wzrost obrotów i rozwijamy się - wyjaśnia Michał Jakubowski, prezes zarządu easyCALL.pl
Lepsze wyniki easyCALL.pl to efekt większego zainteresowania małych przedsiębiorstw telefonią IP, które porzucają telefonię stacjonarną i migrują do sieci VoIP. Jak twierdzi jednak Michał Jakubowski, magnesem nie jest już - jak kilka lat temu - niski koszt rozmów, ale przede wszystkim dostęp do usług dodatkowych automatyzujących obsługę klienta. Na dobre wyniki spółki wpływa w dużym stopniu sprzedaż wirtualnej centrali telefonicznej, produktu oferowanego w chmurze obliczeniowej umożliwiającego zarządzanie firmową siecią telefoniczną z poziomu internetowej przeglądarki.
Wciąż migrują do naszej sieci klienci, którzy chcą obniżyć rachunki, jednak cenowe kryterium wyboru operatora staje się coraz mniej istotne. Częściej na współpracę z nami decydują się klienci, którzy nie mogą znaleźć dla siebie oferty u dużych operatorów. Z punktu widzenia dużego telekomu małe firmy nie są klientem strategicznym, bo nie generują odpowiedniego poziomu przychodów. My na nich opieramy biznes i z myślą takich firmach projektujemy usługi. To rynek z dużym potencjałem wzrostu - ocenia Michał Jakubowski, prezes zarządu easyCALL.pl
Ubiegły rok spółka zamknęła przychodami na poziomie prawie 13 mln zł. Wynik był aż 3-krotnie lepszy niż w 2012 r.

Komentarze (1 - 10 z 32)

Polecam happycall.pl . Korzystam z ich usług od kilku lat i jestem bardzo zadowolony. Tańsze połaczenia od easycall zwłaszcza po 18-tej oraz można przenieść swój numer stacjonarny bez opłat i abonamentu..
 1  
Ja z kolei polecam ipcall.pl Korzystam od paru lat i jestem zadowolony.
Abonament miesięczny za utrzymanie numeru 1 zł. Przeniesienie numeru brak opłat i formalności zalatwiają za Ciebie. Stawki praktycznie te same co na happycall :)
 1  
a ja polecam halonet.pl - opłata za numer 1 zł na rok (nie na miesiąc), do tego rozwiązania przydatne firmie: fax internetowy, wirtualna centrala, telekonferencje, wideokonferencje
 4  
Wynik potwierdza wysoka pozycja w rankingu operatorów: http://voipnews.pl/.
@swen2 - to, że firma mieści się na 4 piętrze w bloku, to prawda, ale jak to mówią, 'nie szata zdobi...'. Firma świadcząca usługi VoIP nie musi zajmować piętra w modnym, warszawskim biurowcu żeby działać profesjonalnie. Pamiętaj także, że wiele obecnie wielkich firm, zaczynało swoją działalność w ... garażu :)
 0  
Konrad masz rację. To, że nie mieści się w nowoczesnym biurowcu nie znaczy, że jest dobra. Tyle zysku co oni mają przez rok, Ty nie zarobisz przez całe życie.
 0  
Widać, że muszą być dobrzy w swojej dziedzinie. Wyniki nie są przecież z kosmosu.
 0  
No z kosmosu na pewno nie, raczej są sprawdzone. Ja korzystam z EasyCALLa i jestem zadowolony.
 0  
halonet jest tańszy od easycalla i bez umów (abonamentow), ale obie oferty godne uwagi są
 1  
W kwestii operatora i stawek polecam Spikon.pl
- koszt połączeń na krajowe numery stacjonarne do wszystkich sieci za 0,06 gr.
- koszt połączeń na krajowe numery komórkowe do wszystkich sieci za 0,13 gr.
Ponadto nowi użytkownicy otrzymują na wszystkie usługi poza kosztem utrzymania publicznego numeru telefonu rrabat w wysokości 20%.
 0  
Co do taniości - pewnie stawki mają podobne. Ja jakoś się przyzwyczaiłem do EasyCalla. Jakość połączeń ok. Generalnie polecam.
 0