Łukasz Szewczyk01.12.2014 (16:17)8 komentarzy

Rośnie popularność telefonii internetowej. To sposób na obniżkę rachunków

Telefonia internetowa - w przeciwieństwie do tradycyjnej, stacjonarnej - ma się coraz lepiej. W głównej mierze dzięki przedsiębiorcom. Ponad pół miliona firm w Polsce korzysta z połączeń telefonicznych za pośrednictwem internetu (usługa VoIP).
Jak podkreślają dostawcy tych usług, dla firm to nie tylko możliwość obniżenia kosztów, lecz także dostęp do usług dodatkowych, przydatnych w prowadzeniu firmy.
Ceny na rynku połączeń głosowych VoIP spadają, dlatego potencjał wzrostu tylko na produktach opartych o proste połączenia telefoniczne jest niewielki bądź żaden. Natomiast w przypadku usług innowacyjnych, związanych z zaspokajaniem potrzeb przedsiębiorców, potencjał wzrostu jest bardzo duży - tłumaczy Michał Jakubowski, prezes spółki easyCALL
Według badającej rynki krajów Europy Środkowej i Wschodniej firmy analitycznej PMR Research udział połączeń VoIP (z ang. Voice over Internet Protocol) w całkowitym czasie połączeń głosowych w sieciach stacjonarnych w Polsce jest coraz większy. Na koniec 2012 r. wynosił 34 proc., był o 5 proc. większy niż rok wcześniej i o blisko 10 proc. - niż w 2010 r. PMR szacuje, że z telefonii internetowej korzysta ponad 2,5 mln osób, w tym blisko 550 tys. firm.
W Polsce rynek połączeń VoIP jest zdecydowanie mniej rozwinięty niż w krajach Europy Zachodniej. W krajach takich jak Wielka Brytania, Stany Zjednoczone czy Francja rynek VoIP to kilkadziesiąt procent połączeń głosowych. Zakładamy, że w ciągu najbliższych kilku lat średnia związana z liczbą połączeń realizowanych za pośrednictwem VoIP będzie zdecydowanie wyższa niż obecnie i zbliży się do poziomu rynków rozwiniętych - ocenia Jakubowski
Rosnąca liczba użytkowników i przychodów operatorów z tytułu usług VoIP, jak zauważają analitycy PMR Research, to przede wszystkim efekt zainteresowania telefonią internetową ze strony przedsiębiorstw. Wynika ono nie tylko z niższych kosztów połączeń, które w porównaniu z telefonią stacjonarną mogą być niższe nawet o 60 proc., lecz także dostępu do szeregu funkcjonalnych usług dodatkowych (np. wirtualnego faksu, centrali telefonicznej, telekonferencji). Korzystają z nich nie tylko centra outsourcingowe i call center, lecz także coraz więcej małych i średnich przedsiębiorstw.
Obecnie pracujemy nad wprowadzeniem możliwości odbywania walnych zgromadzeń poprzez połączenia VoIP. Koszty z tym związane, szczególnie w dużych firmach, są znaczące. Wydaje się, że możliwość prowadzenia ich przez internet jest interesującym rozwiązaniem, które w dodatku pozwala na uczestnictwo dużo większej liczbie akcjonariuszy. Będziemy oferować nie tylko rozwiązanie techniczne, lecz także infrastrukturę prawną, zweryfikowaną zarówno od strony notariusza, jak i systemu zabezpieczeń. Prawo dopuszcza możliwość głosowania przez internet - informuje Jakubowski
Rentowność produktów dodanych, w przeciwieństwie do głosowych, jak przekonuje Michał Jakubowski, jest spora, bo można doliczać do nich wyższe marże.
Tego rodzaju usługi cieszą się rosnącym zaufaniem i znajdują coraz szersze zastosowanie w firmach. Na początku klienci z reguły korzystają z prostych produktów. Kiedy przekonają się, że są stabilne, bezpieczne i oferują wysoką jakość, to decydują się na rozszerzanie współpracy wskazuje prezes spółki easyCALL
Według analizującej rynek telekomunikacyjny firmy Point Topic Polska należy do grupy krajów, w których wzrost liczby użytkowników technologii IP jest jednym z najwyższych na świecie. W opartym o to kryterium rankingu w 2012 roku zajęliśmy dziewiąte miejsce, trzecie pod względem przyrostu procentowego. W Europie liderem wykorzystania telefonii VoIP jest Francja z 22 mln numerów oraz Niemcy (10 mln).
Jak podkreślają przedstawiciele easyCALL, biznes jest największym beneficjentem telefonii IP i ten trend będzie się utrzymywał w najbliższych latach.
Newseria

Komentarze (1 - 8 z 8)

lepszy jest HN
 0  
Ja akurat kiedyś z nich korzystałem, ale początki mieli trudne. Na chwilę obecną polecam spikon.pl - bardzo dobra oferta.
 0  
A ja polecam oferty sieci komórkowych - taniej, wygodniej, bezpieczniej ;P

Nielimitowane na stacjonarne już za 10 zł (nju na kartę lub na abonament)
Nielimitowane na komórki już za 19 zł (nju na kartę lub na abonament)
Nielimitowane do wszystkich sieci za 20 zł (Red Bull mobile na kartę)
100 minut do wszystkich sieci za 10 zł (nal. sekundowe) - Red Bull mobile na kartę, Klucz mobile na kartę
130 minut do wszystkich sieci za 10 zl (nal. minutowe) - Lyca Mobile na kartę
 0  
Osobiście polecam usługi Happycall. Mozna bezpłatnie przenieść swój nr stacjonarny do nich lub wybrac nowy nr u nich. Utrzymanie nr na rok to doładowanie konta za 5zł.
 0  
A ja polecam Freeconeet , bardzo dobra siec tanie połączenia ,używam na telefonie komórkowym i stacjonarny mam zawsze z sobą ,działa idealnie można miec nawet numer zagraniczny ,i wiele inych opcji ,opłata miesięczna 1,80 pln mam tam numer od 5 lat
 1  
bardziej niz w wspomniany Freeco polecałbym Halonet.pl szczególnie dla ludzi ktorzy głównie odbierają telefony (1zł płacisz za 1. słownie pierwszy numer na rok czasu)
 0  
Ipfon.pl 0 zł za utrzymanie numeru. Działa stabilnie, używam długie lata.
 0  
dla firm dobrą ofertę ma telecube.pl Mnie przekonało, że na testach dali mi numery, darmowe minuty i jak sprawdziłem że działa, to przeszliśmy dopiero do finalizacji.
 0