Łukasz Szewczyk17.06.2020 (10:18)3 komentarze

WhatsApp uruchamia usługę płatności. "Początek dużych zmian na rynku"

• Facebook kontynuuje plany ekspansji na rynkach wschodzących i wprowadzenia e-commerce na swoich platformach
• Internetowy gigant uruchamia usługę płatności cyfrowych opartą na WhatsApp dla 120 milionów brazylijskich użytkowników komunikatora.
WhatsApp
Brazylia jest jednym z czterech krajów, na których skupia się Zuckerberg, właściciel WhatsApp. Kolejne to Meksyk, Indonezja i Indie. Jednak w Indiach ponad dwuletnie starania WhatsApp o uruchomienie usługi są nadal wstrzymywane przez organy regulacyjne, w tym przez Bank Centralny.
- Płatności w komunikatorze są początkiem dużych zmian na rynku płatności, które będą się pojawiać nie tylko ze strony takich gigantów jak Facebook. Łatwość przesyłania pieniędzy (P2P) do swoich kontaktów bez wychodzenia z czatu czy dokonywanie płatności za zakupione produkty na zintegrowanych marketplacach są kolejnym krokiem centralizacji i maksymalnego ułatwienia płatności. Aby autoryzować taką transakcję, użytkownik wprowadza tylko sześciocyfrowy kod PIN lub używa odcisku palca - komentuje Paweł Działak, szef Tpay.

Facebook uruchomił już podobną usługę - Facebook Pay na swojej głównej platformie i w aplikacji Messenger. W zeszłym miesiącu otworzył marektplace Facebook, aby umożliwić sprzedawcom tworzenie cyfrowych witryn sklepowych również na Instagramie. Według analityków Deutsche Bank ta funkcja może wygenerować przychód w wysokości ok 30 miliardów USD rocznie.

WhatsApp dodał, że ułatwi użytkownikom darmowe płatności peer-to-peer oraz że system zintegruje się z Facebook Pay, aby informacje o karcie użytkowników były zapisywane w obu usługach. Małe firmy będą musiały uiścić opłatę w wysokości 3,99 proc. od transakcji.

Ekspansja w kolejnych krajach jest już na wyciągnięcie ręki. W kwietniu Facebook ogłosił, że zainwestuje 5,7 mld USD za 10 proc. udziałów indyjskiej grupy telekomunikacyjnej Reliance Jio. Według przekazanych informacji obie firmy skoncentrują się na współpracy z JioMart - założyciela nowo uruchomionej platformy e-commerce Jio. W Indonezji Facebook w ubiegłym miesiącu zainwestował nieujawnioną kwotę w Gojek, największego jednorożca w Indonezji - zajmującego się płatnościami cyfrowymi GoPay.

Komentarze (1 - 3 z 3)

Żadna innowacja. W Chinach takie płatności np. za pomocą komunikatora WeChat są od dawna standardem.
 1  
Każdy chce być pośrednikiem w moich zakupach / wydatkach. No i przecież nie za darmo.
 1  
Nie mam już wa-capa po co mi dwa funkcje od fecbooka
czekam aż RCS 2.0 zacznie w Polsce działać i przestane z fecbooka korzystać całkiem
 0