Łukasz Szewczyk31.05.2021 (17:39)3 komentarze

Konsumenci gotowi płacić więcej za usługi 5G

• Użytkownicy smartfonów są skłonni zapłacić średnio o 10 proc. więcej za plany taryfowe 5G - wynika z najnowszego raportu Ericsson Consumer Lab
• Klienci są skłoni zapłącić nawet do 30% więcej, o ile w planach uwzględnione zostaną innowacyjne usługi cyfrowe, które nie są dostępne w technologii 4G
5G gaming
Gotowość do poniesienia dodatkowych kosztów jest jednak znacznie zróżnicowana na rynkach całego świata. Przykładowo, w Australii i Wielkiej Brytanii użytkownicy smartfonów byli skłonni zapłacić dodatkowe 7%, podczas gdy w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Chinach było to odpowiednio 30% i 45% więcej w porównaniu z tym, co użytkownicy smartfonów płacą obecnie za plan 4G.
- Zrozumienie zmieniających się oczekiwań konsumentów w zakresie sieci 5G ma kluczowe znaczenie dla komercyjnego rozwoju tego rynku. Dotychczas, główne analizy doświadczeń i oczekiwań klientów skupiały się na szybkości i dostępności sieci 5G, czyli aspektach czysto technologicznych. Tymczasem pierwsi użytkownicy sieci piątej generacji postrzegają ją znacznie szerzej. Stabilność i szybkość łącza jest dla nich cechą oczywistą, a wyróżnikiem konkurencyjnym stają się usługi dodatkowe, które wprowadzane są przez operatorów telekomunikacyjnych w oparciu o technologię 5G - mówi Marcin Sugak, ekspert firmy Ericsson.

Telewizja 5G oraz transmisje sportowe motorem usług dodatkowych
Podczas gdy użytkownicy 5G zachwalają szybkość nowej sieci, 70% spośród nich jest niezadowolonych z niewielkiej liczby innowacyjnych aplikacji i usług dołączanych do planów 5G. Zgodnie z oczekiwaniami konsumentów, operatorzy powinni proponować ekskluzywne treści i usługi, które mogłyby odróżnić doświadczenia towarzyszące korzystaniu z 5G od 4G oraz promować poczucie nowości i ekskluzywności.

W skali globalnej 67% konsumentów jest skłonnych zapłacić za telewizję 5G, a 57% chciałoby korzystać ze spersonalizowanego oglądania wydarzeń sportowych lub kulturalnych, podczas których użytkownicy mogą wybierać niestandardowe ujęcia z kamer i oglądać powtórki. Dla porównania, 44% konsumentów uważa usługi streamingu wydarzeń sportowych premium z wieloma widokami za wartościowe, a 37% nie przykłada do nich wagi.
- Poprzednie badanie ConsumerLab wykazało, że do 2030 roku sieci 5G będą generować 31 bilionów dolarów przychodów konsumenckich. Dostawcy usług mogą zabezpieczyć 3,7 bln USD z tej kwoty, dzięki samej łączności 5G, jednak największy wzrost przychodów nastąpi dzięki połączeniu usług cyfrowych z taryfami 5G, co pozwoli przekonać konsumentów do zwiększonych wydatków. Dostawcy usług wraz z innymi uczestnikami ekosystemu powinni przyspieszyć komercjalizację usług cyfrowych, które są obecnie wykorzystywane jako wizytówki nowej technologii. W ten sposób zaspokajają potrzeby konsumentów, jednocześnie uwalniając pełen potencjał komercyjny tej technologii - mówi Marcin Sugak.

Polska u progu 5G
Polska wnosi duży wkład w budowę sieci piątej generacji dzięki inżynierom R&D firmy Ericsson w Krakowie i Łodzi oraz produkcji urządzeń 5G w Tczewie. 5G w Europie może być budowana na bazie komponentów i rozwiązań "Made in Poland". Ericsson w Polsce razem z Łódzką Specjalną Strefą Ekonomiczną i Politechniką Łódzką współpracuje ze środowiskiem akademickim, start-upami, przedsiębiorstwami i operatorami telekomunikacyjnymi, aby umożliwić pierwszym branżom w Polsce wdrożenie nowych produktów i usług opartych na technologii 5G.

Komentarze (1 - 3 z 3)

Bajum badum
 5  
Ciekawe co to za konsumenci o których nikt nie słyszał.
Tak się robi w konia innych aby płacili dodatkowo.
 7  
Ale w Polsce prawdziwe 5G nadal tylko w Plusie
 2