Łukasz Szewczyk29.06.2021 (15:21)9 komentarzy

Nowa strategia Orange Polska do roku 2024. Światłowód, usługi mobilne, konwergencja

• Orange Polska zaprezentował swoją strategię na lata 2021-2024.
• Strategia zakłada optymalne wykorzystanie nowych możliwości oferowanych przez nowoczesne technologie, i tworzy bazę do dalszego rozwoju, po 2024 roku
Nowa strategia Orange Polska do roku 2024. Światłowód, usługi mobilne, konwergencja
Nowa strategia, pod nazwą .Grow, opiera się na czterech filarach: budowaniu wartości w podstawowej działalności firmy, w szczególności w kontekście światłowodu i konwergencji; tworzenia nowych rozwiązań dla biznesu, wykorzystujących najnowsze technologie, jak 5G; dalszej transformacji firmy, dzięki cyfryzacji i odpowiedzialnemu zarządzaniu.
- W dzisiejszej cyfrowej rzeczywistości technologie stały się dobrej pierwszej potrzeby, jak prąd. Nasze usługi stały się niezbędne. Wykorzystamy szanse i potencjał, jakie otwierają przed nami technologie i rynek. Chcemy rosnąć - wspólnie z naszymi klientami, odkrywając możliwości jakie oferują cyfrowe rozwiązania w codziennym życiu, w domu i w biznesie. Chcemy budować wartość dla naszych akcjonariuszy. Chcemy rosnąć odpowiedzialnie, z poszanowaniem środowiska naturalnego i z korzyścią dla społeczeństwa - powiedział Julien Ducarroz, prezes Orange Polska. - W 2024 będziemy marką pierwszego wyboru jeśli chodzi o usługi dla domu, cyfrowym liderem na rynku, oferującym nowy wymiar usług dopasowanych do klienta. Bazującym na Big Data, sztucznej inteligencji, ale zapewniającym klientom bezpośrednie wsparcie naszych ekspertów, kiedy tego potrzebują. Będziemy rosnąć wspierając polskie firmy w ich cyfrowej przemianie, wspólnie współtworzyć nowoczesną polską gospodarkę. Wreszcie, będziemy wyraźnym liderem zielonej transformacji, nie tylko wśród firm telekomunikacyjnych - dodał.

Sieć światłowodowa, którą Orange Polska budował w ostatnich latach jest bazą dla dalszego rozwoju konwergentnych usług dla domu. Dla wielu - zwłaszcza w ostatnim czasie - dom stał się biurem, miejscem nauki, centrum rozrywki. Bazą oferty pozostaną pakiety usług dla domu, oparte na światłowodzie i konwergencji. Pojawią się w niej kolejne elementy: usługi z zakresu bezpieczeństwa, inteligentne urządzenia, nowe możliwości cyfrowej rozrywki oraz rozwiązania związane z korzystaniem z czystej energii. Do końca 2024 roku Orange planuje zwiększyć liczbę klientów usług konwergentnych o 20%. Dziś jest ich około 1,5 mln.

Sprzyjać temu będzie także dalsza rozbudowa zasięgu usług światłowodowych. Na koniec 2024 roku Orange Światłowód będzie dostępny dla około 7-8 mln gospodarstw domowych, czyli ponad połowy wszystkich gospodarstw domowych w kraju. Poszerzanie dostępności usług światłowodowych będzie realizowane głównie dzięki współpracy z innymi operatorami działającymi na rynku, w tym ze spółką Światłowód Inwestycje.

Ostatnie kilka lat to czas dynamicznego tempa cyfryzacji biznesu wszystkich branż, a Orange Polska wspiera firmy w ich transformacji. W kolejnych latach będzie tę strategię kontynuować i wzmacniać swoją pozycję integratora cyfrowych rozwiązań dla biznesu. Kluczową rolę odgrywać będą spółki z Grupy: Integrated Solutions, BlueSoft i Craftware. Firma przewiduje, że do 2024 r. średnio w ciągu roku przychody z ICT będą rosły w tempie 10%. Katalizatorem dla rynku ICT będzie technologia 5G. Nowa, szybsza i bardziej wydajna sieć będzie mogła jednocześnie obsługiwać miliony połączonych obiektów. Firmy jako pierwsze zaczną wykorzystywać jej możliwości. Już dziś Orange Polska ma za sobą pierwsze wdrożenia mobilnych sieci prywatnych działających w docelowych dla 5G częstotliwościach 3,6 GHz. Do 2025 roku - wspólnie z klientami - planuje utworzyć 40 takich sieci.

By wspierać klientów w korzystaniu z możliwości jakie stwarza cyfrowy świat, firma sama musi być cyfrowa. Orange będzie korzystał z technologii takich jak BigData czy sztuczna inteligencja by zwiększać efektywność swojej działalności, polepszać doświadczenia klientów i tworzyć nowe usługi. Po wdrożeniu Orange Flex czy sztucznej inteligencji Max w obsłudze, pora na kolejne wygodne dla klientów i efektywne rozwiązania: aplikacja z rozszerzoną rzeczywistością będzie ich wspierać w samodzielnej instalacji urządzeń, a platforma U-TECH już dziś pomaga w kontakcie z technikiem przy instalacji usługi czy naprawie usterki.

Orange Polska planuje, że w 2024 roku aż 75% kontaktów klientów z firmą w zakresie obsługi będzie się odbywać poprzez kanały cyfrowe. Operator zakłada, że kanały cyfrowe będą odpowiadać za 25% sprzedaży. Tam gdzie to jest potrzebne, pozostaną do dyspozycji tradycyjne formy kontaktu i bezpośrednie wsparcie ekspertów Orange.


Rozwój musi iść w parze z odpowiedzialnością. W swojej strategii Orange Polska zdefiniował jej trzy główne wymiary: za środowisko naturalne, odpowiedzialność społeczną oraz w zakresie zarządzania. Orange będzie nadal angażować się w walkę z wykluczeniem cyfrowym, wspierając szczególnie narażone na nie grupy - np. seniorów. Kolejnym elementem jest odpowiedzialne zarządzenie i różnorodność. Firma będzie dążyć do tego, by zwiększyć udział kobiet wśród liderów do ponad 35%, a na stanowiskach menadżerskich do co najmniej 40%.

Po skutecznym przełamaniu spadków, dzięki strategii .Grow, Orange Polska chce wejść w kolejny etap, ścieżkę wzrostu szybszego i zrównoważonego, w oparciu o solidne fundamenty. Spółka przewiduje, że w ujęciu procentowym w latach 2021-2024 przychody będą rosły w niskim jednocyfrowym tempie, a rentowność EBITDAaL - w niskim lub średnim jednocyfrowym tempie. Poszerzanie zasięgu światłowodu oraz modernizacja sieci mobilnej będą wspierać ten wzrost, podczas gdy ekonomiczne nakłady inwestycyjne będą utrzymane na obecnym poziomie. Projekt FiberCo przyniesie tutaj znaczące korzyści.
Orange

Komentarze (1 - 9 z 9)

Fajno jest. tyle, że ORANGE ma szerokopasmowy internet (ze światłowodem włącznie) droższy niż kablówki. A szczególnie gdy klient kablówkowy wynegocjuje sobie jeszcze tańszą cenę przy kolejnych negocjacjach z Działem Utrzymania Klienta.
 1  
Jakość usług nieadekwatna do ceny.Koszmar w zakresie każdej komunikacji (online, telef.), totalna ignorancja abonentów, drenujący kieszenie operator, kłopoty z internetem stały się znakiem rozpoznawczym tego żałosnego operatora.
 5  
w upc tv select + internet 150mb s tylko za 60zl......
 6  
To może po 2024 będzie wreszcie w Orange 5G ????????????
 2  
Jesień 2021:
Lombard. Życie pod zastaw (poniedziałek-piątek 19:00, od 30 sierpnia)
Rodzinny interes (poniedziałek-piątek 17:00, od 30 sierpnia)
Milionerzy (poniedziałek-czwartek 20:55, od 1 września)
Kuchenne rewolucje (czwartek 21:30, od 2 września)
Taniec z gwiazdami (poniedziałek 20:00, od 6 września)
Nasz nowy dom (środa i czwartek 20:05, od 1 września)
Twoja twarz brzmi znajomo (piątek 20:00, od 3 września)
Mam talent! (sobota 20:00, od 4 września)
Dawid Andres z buta (czwartek 22:15, od 2 września)
Uwaga! Pirat (niedziela 19:45, od 5 września)
Łowcy nagród (piątek-niedziela 19:00, od 3 września)
Policjantki i Policjanci (poniedziałek-piątek 19:00, od 30 sierpnia)
Sprawiedliwi - Wydział Kryminalny (poniedziałek-czwartek 20:30, od 30 sierpnia)
Galileo (sobota, niedziela 19:00, od 4 września)
STOP Drogówka (od 5 września)
Święty (poniedziałek-piątek 20:00, od 30 sierpnia)
Hotel Paradise (poniedziałek-czwartek 20:30, od 1 września)
Brzydula (poniedziałek-piątek 20:00, od 1 września)
Love Island. Wyspa miłości (codziennie ok. 22:00, od 30 sierpnia)
Wyburzacze (środa 22:15, od 1 września)
Zawodowi handlarze (wtorek 22:15, od 7 września)
Zakup kontrolowany (sobota 10:45, od 4 września)
Automaniak (niedziela 10:45, od 5 września)
101 gadżetów motoryzacyjnych (niedziela 11:45, od 5 września)
Wojny samochodowe (niedziela 12:15, od 5 września)
Klimek kontra Duda (niedziela 13:15, od 5 września)
Pomoc drogowa 24h (niedziela 14:00, od 5 września)
ABC motoryzacji (niedziela 14:45, od 5 września)
Kuba Wojewódzki (wtorek 22:30, od 7 września)
19+ (poniedziałek-piątek 19:00, od 1 września)
Kabaret na żywo (niedziela 20:00, od 5 września)
Chyłka (wtorek 21:30, od 7 września)
Top Model (środa 21:30, od 1 września)
Totalne remonty Szelągowskiej (poniedziałek 21:30, od 6 września)
Projekt Lady (poniedziałek 22:30, od 6 września)
Królowe życia (piątek i sobota 22:00, od 3 września)
Złomowisko PL (środa 21:00, od 1 września)
Ukryta prawda (poniedziałek-piątek 18:00, od 1 września)
Na ratunek 112 (poniedziałek-piątek 16:30, od 30 sierpnia)
Gliniarze (poniedziałek-piątek 17:00, od 30 sierpnia)
Pierwsza miłość (poniedziałek-piątek 18:00, od 30 sierpnia)
Chłopaki do wzięcia (niedziela 21:30, od 3 października)
Dlaczego ja? (poniedziałek-piątek 14:45, od 30 sierpnia)
Gliniarze (poniedziałek-piątek 14:45, od 30 sierpnia)
Ewa gotuje (sobota 10:15, od 4 września)
 13  
Bawią mnie te narzekania, że światłowód Orange jest drogi, zwłaszcza przy jednoczesnym porównywaniu go do HFC u innych operatorów. To zupełnie tak, jakby porównywać LTE do LTE Ready (pamiętacie, jeden operator tak robił).
 2  
A ja chciałem u nich założyć "swiatłowzwód" bo po 13 latach dojechali do mojego osiedla we Wrocławiu i na "chceniu" się skończyło bo okazało się że skrzynka u mnie na klatce schodowej to atrapa i nie ma w niej jak to określił "opiekun budynku" mocy przesyłowej, obiecał że się postara aby dołożyli jakiegoś złącza na wejściu do osiedla. Zostałem więc z internetem mobilnym dla domu, skoro skrzynki przyłączeniowe to atrapy.
Zapytałem więc po co nalepił na niej nalepkę ze tu dostarczamy łączę o przepustowości 1GB? na co otrzymałem informację że to na reklamę a jak ktoś się złapie to wtedy będziemy improwizować i prosić się centrali Orange o modernizację sieci i możliwość przyłączenia abonenta - dziękuję postoję - to coś jakby ŚWIATŁOWÓD READY - dodał na koniec:(((
 6  
Zapewne będą inwestować tam gdzie jest już kilku operatorów oferujących internet światłowodowy. A w mniejszych miejscowościach gdzie nie ma światłowodów to nie bo oddziałki jednego sąsiada do drugiego jest 20-30 m, a to tutaj najczęściej ludzie nie mają zbyt dużego wyboru i braliby jak to się mówi internet po światłowodzie z pocałowaniem ręki bo do wyboru najczęściej jest albo jakaś marna radiówka, albo internet mobilny a w najlepszym wypadku łącze po kablu miedzianym o różnej jakości i szybkości w zależności od odległości od najbliższej centralki. Jedyny + ostatniego łącza iż nie ma żadnych limitów transferu.
 1  
Jeżeli oferta programowa będzie interesująca i cena dostosowana do reali . To może się udać . obsługa potencjalnego abonenta powinna być kompetentna oraz techniczna .
 1