Artukuł sponsorowanySemcore21.07.2021 (8:00)

SEO - jak zacząć i sprawdzić poziom pozycjonowania strony?

Pozycjonowanie witryny wymaga ciągłych udoskonaleń i wielu działań. Zarówno na stronie, jak i poza nią. Warto jednak przed SEO dokładnie sprawdzić witrynę pod tym kątem, żeby ustalić odpowiednią strategię działania. Odpowiedź na to, jak zacząć SEO, będzie jednoznaczna - od audytu.
SEO - jak zacząć i sprawdzić poziom pozycjonowania strony?
Pierwsza możliwość to bezpłatny, pobieżny audyt SEO strony, który przeprowadzisz samodzielnie w trybie online. Zajmie Ci to kilka chwil. Wystarczy, że skorzystasz z bezpłatnego oprogramowania do podstawowej analizy strony. Lepszą opcją będzie płatny audyt SEO, który zawiera już wszystkie możliwe analizy witryny.

Jak zacząć SEO strony?

Bez audytu niemożliwe jest prowadzenie skutecznych działań. Muszą być one dopasowane do danej witryny oraz jej cech. Dlatego też pozycjonowanie bez audytu będzie nie tylko nieskuteczne, ale niemożliwe w weryfikacji, jeśli chodzi o efektywność. Wstępny audyt to najprostszy i najszybszy sposób na to, aby przeprowadzić podstawową weryfikację kondycji strony. Najczęściej uwzględnione w niej zostaną jedynie takie obszary jak:
  • dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych,
  • szybkość ładowania serwisu,
  • struktura treści,
  • widoczność w wyszukiwarce.
Chociaż darmowy audyt jest wyłącznie pobieżną diagnostyką, to pomaga wykryć poważniejsze błędy, które na pierwszy rzut oka są niewidoczne. Jeżeli darmowe narzędzie ujawni nieprawidłowości, pogłęb analizę. Zleć szczegółowy audyt witryny specjalistom SEO. Najlepszym rozwiązaniem jest zdecydowanie się na współpracę z agencją, która ma doświadczenie i efekty. W ramach umowy wykona ona audyt i będzie stopniowo zwiększała widoczność strony. Skorzystaj z oferty pozycjonowania Semcore i miej pewność, że Twoją witryną zajmą się eksperci!

Z dokumentu, który otrzymasz po przeprowadzeniu kompleksowej weryfikacji strony internetowej, dowiesz się m.in.:
  • czy Twoja strona jest dostosowana do wymogów robotów Google i czy spełnia oczekiwania użytkowników w zakresie UX,
  • czy dotychczasowe działania SEO korzystnie wpływają na poprawę widoczności serwisu w sieci,
  • jakie elementy na stronie i poza nią wymagają pilnej interwencji specjalisty,
  • co jeszcze można zrobić, aby dostosować stronę internetową do aktualnych wytycznych optymalizacyjnych.

W jaki sposób audyt SEO wpływa na pozycjonowanie w wyszukiwarce Google?

Zacznijmy od kwestii fundamentalnej. Jak to się dzieje, że strona A wyświetla się w czołówce wyników wyszukiwania, a stronę B można znaleźć dopiero pod koniec pierwszej setki? Za tworzenie rankingu stron WWW odpowiedzialne są roboty wyszukiwarki. Specjaliści Google wciąż udoskonalają algorytm, na podstawie którego ustalana jest kolejność wyświetlania witryn na konkretne zapytania (frazy kluczowe) wpisywane przez użytkowników. Gdy Internet dopiero raczkował, a stron WWW nie było zbyt wiele, walka o najwyższe pozycje nie była tak zacięta. Niewielka konkurencja sprawiała, że proste triki pozwalały zdobyć najwyższe pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania.
Takiej sytuacji sprzyjał również niedoskonały algorytm, który nie uwzględniał jeszcze wówczas tego, że niektórzy użytkownicy będą próbowali sztucznie wpływać na kolejność wyświetlanych wyników. To czasy, w których królowały metody Black Hat SEO. To działania, w których wykorzystuje się spamerskie treści niskiej jakości przesycone słowami kluczowymi, farmy linków, ukrywanie tekstów na stronach internetowych itp. Działania tego typu nie przynoszą już obecnie pożądanych rezultatów.
Google przykłada coraz większą wagę do tego, aby dostarczać użytkownikom treści wartościowe, unikalne i aktualne. Aktualizacje algorytmu wyszukiwarki miały za cel wyeliminować niedozwolone praktyki. Serwisy internetowe, które nie dostosowywały jakości contentu do aktualnych wymagań, notowały widoczne spadki w rankingu Google.
Audyt SEO wskaże błędy na stronie internetowej, które ograniczają jej widoczność. Wiedząc, jakie elementy wymagają poprawy, będziesz mógł wdrożyć zalecenia optymalizacyjne. Dostosujesz w ten sposób swoją witrynę do aktualnych wytycznych Google. Sprawisz również, że Twoja strona będzie atrakcyjna dla użytkowników i przyjazna dla robotów wyszukiwarki.

Optymalizacja strony online. SEO - jak zacząć?

Przede wszystkim optymalizacja strony internetowej powinna zostać przeprowadzona w sposób kompleksowy. Wprowadzenie zmian wyłącznie na stronie głównej nie przyniesie rezultatów, jakich oczekujesz. Raport z audytu SEO będzie zawierał szczegółowe wytyczne optymalizacyjne dotyczące całej witryny.

Specjaliści SEO, analizując Twoją stronę internetową, skupią się m.in. na:
  • widoczności witryny w sieci (czy wszystkie podstrony zostały prawidłowo zaindeksowane),
  • nawigacji wewnątrz serwisu (menu, linkowanie wewnętrzne pomiędzy podstronami),
  • znacznikach meta oraz title,
  • strukturze treści,
  • słowach kluczowych,
  • przekierowaniach,
  • grafikach,
  • danych strukturalnych.
To właśnie audyt jest odpowiednim narzędziem do tego, by rozpocząć działania SEO. Jeśli nie znasz się na pozycjonowaniu, to skorzystaj z pomocy specjalistów. Jeśli będziesz robić to samodzielnie, to nie tylko dużo stracisz - wyższe pozycje uzyskasz po długim czasie działań, ale będziesz też musiał zainwestować wiele czasu, co nie zawsze będzie opłacalne.