Łukasz Szewczyk14.07.2022 (11:20)3 komentarze

Treści wideo wolimy oglądać na ekranach telewizorów niż telefonów komórkowych

• Polacy chętniej konsumują treści przy pomocy telewizora niż smartfona - pokazuje badanie przeprowadzone na zlecenie TP Vision - właściciela marki Philips TV & Sound
tv telewizja pilot
Z badania przeprowadzonego na zlecenie TP Vision - właściciela marki Philips TV & Sound wynika, że 97% polskich gospodarstw domowych ma telewizor, a ponad połowa z nich - dwa lub więcej. Za pośrednictwem telewizora korzystamy z różnego rodzaju rozrywki - przede wszystkim oglądamy tradycyjną telewizję oraz serwisy streamingowe i VoD oraz czerpiemy wiedzę o świecie. Pomimo ciągłego rozwoju Internetu i urządzeń mobilnych - w tym smartfonów, dla ponad 40 proc. Polaków telewizja jest wciąż głównym źródłem informacji.
Wybór telewizora jako najlepszego urządzenia do oglądania treści wideo podyktowany jest przede wszystkim lepszą jakością obrazu niż w przypadku smartfonów - tak twierdzi 82% ankietowanych. Równie ważna jest lepsza jakość dźwięku, jaką gwarantuje telewizor - uwagę na to zwraca 81% respondentów. Nie bez znaczenia jest też jakość połączenia sieciowego (69% wskazań), które w przypadku odbiorników telewizyjnych jest często bardziej stabilne niż na smartfonach.

- Współczesne telewizory, tzw. smart TV zapewniają możliwość dostępu do Internetu. Dzięki temu umożliwiają oglądanie zarówno tradycyjnej telewizji, jak i korzystanie z internetu i szerokiej gamy aplikacji, w tym serwisów streamingowych i platform VoD. Dzięki temu mamy praktycznie ten sam dostęp do informacji z poziomu telewizora, jak i smartfona. Co więcej, stanowią one domowe centra rozrywki, a oglądanie ich przed dużym ekranem wysokiej jakości pozwala w pełni się zrelaksować czy to samemu, czy w rodzinnym gronie - komentuje Marcin Habzda, dyrektor generalny TP Vision w Polsce.

Oprócz jakości dźwięku i obrazu, dla użytkowników w Polsce bardzo ważne jest również samo umiejscowienie telewizora. Ponad 77% ankietowanych stwierdziło, że telewizor to istotny element ich salonu, a dla ponad połowy badanych odgrywa nawet istotną rolę w codziennym życiu. Ponad trzy czwarte polskich telewidzów spodziewa się, że za pięć lat nadal będzie miało telewizor w salonie. Natomiast ponad 47% respondentów potwierdziło, że planuje zakupić jeszcze większy odbiornik niż ten, który obecnie posiadają.

Badanie zostało przeprowadzone przez PanelWizard Direct, na reprezentatywnej grupie 1027 osób w wieku od 18 do 75 roku życia, w dniach 1-15 marca 2022 roku.

Komentarze (1 - 3 z 3)

Najbardziej uwielbiam oglądać reklamy w telewizorze, zwłaszcza Mediaexperta. Tfuj!
 1  
Też wolę na telewizorze, bo 6 cali i 48 cali to jednak kolosalna różnica i wiadomo, że na telewizorze przyjemniej. Ale na smartfonie też oglądam, poza domem. Kiedy jestem na spacerze albo jadę autobusem, umilam sobie drogę i włączam TVP Info na smartfonie. W domu oczywiście wybieram oglądanie na telewizorze.

Tyle na temat!
 2  
komediowy kanał tvp info oglądam najczesciej
 2