Artukuł sponsorowanyMateriał reklamowy25.01.2023 (10:19)

Wpływ pozycjonowania na sprzedaż w sklepie internetowym

Posiadanie sklepu internetowego to świetny sposób na zwiększenie zysków i dotarcie do większej liczby klientów. Jeśli jednak chce się zmaksymalizować swoje zyski i zapewnić sukces swojemu sklepowi, trzeba zadbać o to, aby pozycjonowanie sklepu internetowego przynosiło efekty w wynikach wyszukiwania.
seo
Pozycjonowanie w wyszukiwarkach, czyli SEO, to proces optymalizacji i poprawy pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Jest to ważny czynnik zwiększania widoczności sklepu internetowego, ponieważ pomaga przyciągnąć więcej klientów, którzy szukają oferowanych produktów lub usług.
Badania wykazały, że gdy klienci chcą coś kupić online, często wpisują produkt lub usługę, której szukają w wyszukiwarkę. Jeśli dany sklep znajduje się w czołówce wyników wyszukiwania, jest bardziej prawdopodobne, że odwiedzi potencjalny konsument kliknie w najlepiej wypozycjonowany sklep internetowy i dokona zakupu.

Aby pozycjonować sklep internetowy w wynikach wyszukiwania, należy zastosować różne strategie SEO. Obejmuje to optymalizację witryny internetowej pod kątem odpowiednich słów kluczowych, tworzenie treści związanych z oferowanymi produktami lub usługami oraz zapewnianie użytkownikom dobrej obsługi witryny.

Oprócz strategii SEO powinno się skupić się również na zwiększeniu widoczności swojego sklepu za pomocą reklam. Reklama może być prowadzona za pomocą tradycyjnych metod, takich jak reklamy radiowe i telewizyjne, lub za pośrednictwem kanałów cyfrowych, takich jak Google Ads i Facebook Ads.

Pozycjonowanie sklepu internetowego w wyszukiwarkach to ważny czynnik sukcesu biznesu. Wdrażając skuteczne strategie SEO i reklamowe, zwiększa się prawdopodobieństwo zmaksymalizowania zysków ze swojego sklepu, zwiększając jego widoczność i generując więcej klientów.

W jaki sposób SEO ma realny wpływa na sprzedaż w sklepie internetowym?

1. Widoczność - ruch - konwersja

Proces pozycjonowania sklepu internetowego trwa zazwyczaj powyżej 3 miesięcy. Następnie wypracowaną pozycję należy przełożyć na ruch organiczny na witrynie.  Pojawia się on wówczas, gdy pozycjonujące nas frazy kluczowe wpadają do puli pierwszych 10 wyników wyszukiwania. Zatem, jeżeli pozyskaliśmy spory ruch na stronie należy dążyć, aby przełożył się on na konwersję. 

2. Opinie użytkowników - user generated content

Umożliwiając klientom pozostawienie uczciwych i bezstronnych opinii, firmy mogą lepiej zrozumieć, co myślą ich klienci, co może być niezwykle cenne dla ulepszania produktów, usług i obsługi klienta. Ponadto recenzje użytkowników stanowią doskonałe źródło społecznego dowodu słuszności i mogą być wykorzystywane do wzmacniania zaufania i budowania wiarygodności wśród potencjalnych klientów.

3. Dobór odpowiednich słów kluczowych do pozycjonowania

Prawidłowy dobór słów kluczowych do pozycjonowania może mieć znaczący wpływ na konwersję w sklepie. Sklepy internetowe, jak i inne witryny należy pozycjonować pod frazy generyczne, które mają za zadanie zbudować widoczność strony, podnieść jej prestiż i ostatecznie wygenerować ruch, oraz frazy long tailowe. Są to frazy, najczęściej produktowe, znacznie bardziej szczegółowe, a w związku z tym mają większą szansę na szybsze generowanie konwertującego ruchu na stronie.

4. Dane strukturalne - atrakcyjne wyniki w wyszukiwarce

Wyszukiwarki mogą wykorzystywać dane strukturalne do generowania fragmentów rozszerzonych w wynikach wyszukiwania, które zawierają dodatkowe informacje, takie jak obrazy, oceny i recenzje. Wzbogacają one również treść stron internetowych, które zapewniają atrakcyjne wrażenia użytkownika, co automatycznie wpływa na wyniki wyszukiwania.

5. Cross selling i up selling - linkowanie wewnętrzne

Cross selling i up selling to elementy w strategii sprzedaży, które stosowane są przez większości sklepów internetowych. Linkowanie wewnętrzne może służyć do kierowania klientów do stron powiązanych produktów lub usług, umożliwiając im zobaczenie różnych dostępnych opcji i zwiększając prawdopodobieństwo sprzedaży. Ponadto linki wewnętrzne są używane do kierowania klientów do stron, na których mogą oni przejść z tańszych produktów na droższe. Ma to bezpośredni wpływ na średnią kwotę transakcji, umożliwiając firmom maksymalizację zysków.

Jak uatrakcyjnić wyniki wyszukiwania i zwiększyć CTR?

Pozycjonowanie sklepu internetowego pod kątem wyszukiwarek jest ważną częścią strategii marketingowej. Posiadanie wysokiej jakości treści i pozycjonowanie sklepu internetowego jest niezbędne do przyciągnięcia większej liczby użytkowników. Jednak sam content i optymalizacja to za mało; należy zadbać o to, aby wyniki wyszukiwania były atrakcyjne i zachęcały użytkowników do klikania. Oto kilka elementów, które mają wpływ na uatrakcyjnienie wyników wyszukiwania i zwiększenie CTR:

• Wyczerpujące i poprawnie skonstruowane opisy produktów 
• Poprawny schemat nagłówków
• Wysokiej jakości zdjęcia
• Monitorowanie błędów 404 na stronie
• Monitorowanie błędów 500 na serwerze
• Szybkość strony na urządzeniach stacjonarnych i mobilnych
• Optymalizacja strony
• Tworzenie treści z ukierunkowanymi słowami kluczowymi
• Korzystanie z metatagów
• Dodanie linków wewnętrznych
• Używanie słów kluczowych w tytule, opisie i treści
• Korzystanie ze znaczników schematu
• Optymalizacja pod kątem polecanych fragmentów
• Załączanie elementów multimedialnych
• Generowanie linków zwrotnych w celu zwiększenia autorytetu domeny
• Optymalizacja pod lokalne SEO
• Reklama w Google i mediach społecznościowych

Strony, które pojawiają się w pierwszej dziesiątce Google, muszą walczyć o swoje miejsce wśród tysięcy, a nawet dziesiątek tysięcy konkurentów. Dlatego tak ważne jest ciągłe i systematyczne doskonalenie witryny pod kątem optymalizacji w wyszukiwarkach, aby zapewnić sobie solidną pozycję. Nie tylko generuje wyższą sprzedaż, ale także pomaga zwiększyć obecność i świadomość marki w Internecie wśród potencjalnych klientów. Dzięki ciągłym wysiłkom optymalizacyjnym firmy mogą zapewnić sobie silną pozycję w rankingach SERP, tworząc stały przepływ leadów i konwersji. SEO to inwestycja, która może się znacznie zwrócić, z dużym zwrotem z inwestycji.