Artukuł sponsorowanyMateriał partnera01.11.2023

Komu zlecić pozycjonowanie stron, czyli jak wybrać fachowca?

Pozycjonowaniem własnej strony można zająć się samodzielnie, choć będzie się to odbywało w ograniczonym zakresie, a cały ten proces będzie przebiegał pod znakiem zapytania i budził masę wątpliwości. Na rynku działają też freelancerzy, gotowi dorobić do domowego budżetu. Nie zapominajmy jednak o firmach, które kładą nacisk na nieustający rozwój. Zatem komu powierzyć pozycjonowanie stron? Podpowiadamy!
Komu zlecić pozycjonowanie stron, czyli jak wybrać fachowca?

Jak przebiega samodzielne pozycjonowanie stron?

Osoba decydująca się na samodzielne pozycjonowanie stron, a konkretnie własnej strony, musi mierzyć się z szeregiem niezrozumiałych zagadnień, wątpliwości i trudności. By uzyskać efekty, trzeba stworzyć listę odpowiednich słów kluczowych, opracować dobre treści na stronę, zadbać o elementy techniczne strony, a także promować markę poprzez content marketing. Oczywiście to tylko niektóre wymagane czynności.
Pozycjonowanie stron zajmuje bardzo dużo czasu. Czasu, który przedsiębiorca mógłby wykorzystać zdecydowanie lepiej. Brak doświadczenia w wielu działaniach często prowadzi do licznych porażek i braku efektu. Koszt samodzielnego pozycjonowania jest niższy, niż w przypadku korzystania z usług zewnętrznych, ale naprawa błędów często bywa kosztowna. Choć samodzielne pozycjonowanie stron jest możliwe, nie zawsze przynosi korzyści.

Jak wygląda pozycjonowanie stron przez freelancerów?

W Internecie można natknąć się na oferty freelancerów, którzy oferują pozycjonowanie stron osobom szukającym fachowca SEO, ale nie mają pieniędzy na drogie usługi firm. Faktycznie cena pozycjonowania w przypadku freelancera jest zdecydowanie niższa. To ogromny plus, ale należy pamiętać, że jego umiejętności często są niepotwierdzone.

W przypadku pozycjonowania strony przez freelancera wszystko zależy od jednej osoby. Jeżeli zachoruje albo uda się na urlop, nikt go nie zastąpi, a praca stanie w miejscu. Minusem jest również brak nadzoru i współpracy z innymi specjalistami. Freelancer nie posiada też własnego zaplecza technicznego ani miejsc do pozyskiwania linków. Nie współpracuje z copywriterami i nie ma wielu narzędzi. Jeżeli ktoś nie zna się na pozycjonowaniu, nie oceni doświadczenia freelancera. Niestety w tej grupie specjalistów nie brakuje oszustów i na to też trzeba uważać.

Pozycjonowanie stron z pomocą firmy

Wielu przedsiębiorców wybiera wyłącznie usługi profesjonalnej firmy. Co prawda koszt jest większy niż w przypadku samodzielnego pozycjonowania, czy zleconego freelancerowi, ale liczą się tu efekty. Trzeba tylko liczyć się z tym, że w przypadku dużych agencji SEO klient nie ma bezpośredniego kontaktu ze specjalistą, a jedynie z obsługą klienta.

W firmie zajmującej się pozycjonowaniem, nad pozycją strony pracuje wielu specjalistów. Wśród nich znajdują się copywriterzy, osoby od link buildingu i programiści. Praca nad stroną przebiega płynnie i bez przerw. Agencja SEO kładzie nacisk na rozwój swoich pracowników, którzy co chwilę uczestniczą w kursach i szkoleniach.

Specjaliści z agencji dysponują nowoczesnymi narzędziami, głównie płatnymi, które wspomagają ich codzienną pracę. Mają do dyspozycji firmowe zaplecza techniczne, z których mogą pozyskiwać wartościowe odnośniki dla klientów. Fizyczna siedziba agencji zwiększa jej wiarygodność.

Szukasz specjalisty SEO, który zajmie się pozycjonowaniem Twojej strony? Zajrzyj na stronę https://www.ministerstworeklamy.pl/pozycjonowanie-stron-www, zapoznaj się z ofertą i zamów usługę.

Polecamy