Łukasz Szewczyk31.01.2024 (10:50)3

Vectra pod lupą UOKiK. Niedozwolone klauzule inflacyjne

• Vectra podwyższa swoim klientom opłaty abonamentowe powołując się na wskaźnik poziomu inflacji.
• Prezes UOKiK zakwestionował postanowienia dotyczące jednostronnych zmian umów.
• Jeżeli zarzuty się potwierdzą, kara może wynieść do 10 proc. obrotu.

Przejdź do artykułu

Komentarze (1 - 3 z 3)

No i bardzo dobrze zmieniają ceny bez zgody abonenta i bez prawa wypowiedzenia umowy nawet nowym abonentom co są od nie dawna podnoszą ceny!!
 11  
Umowę / aneks zawarłem 1.01.2023 roku, dotyczyła RTV i Internetu bez telefonu. W przypadku RTV i Internetu zapisy w Umowie i Regulaminach były oczywiste: waloryzacja ceny za dany rok współczynnikiem za dany rok. Po półtora miesiącu otrzymałem podwyżkę ceny za 2023 rok współczynnikiem za 2022 rok. Korespondencja trwa prawie rok.
Niezależnie od braku klauzuli waloryzacyjnej w Umowie telefonicznej również zaserwowano mi podwyżkę waloryzacyjną. Po sześciomiesięcznej korespondencji i standardowych odpowiedziach: "reklamacja nie została uznana - stanowisko jest ostateczne" ktoś przeczytał Umowę......
Vectra nie szanuje klienta, szczególnie te placówki tzw. Call Center i reklamacyjne. Zupełnie inaczej stacjonarne BOK.
Przy takim podejściu do klienta nie widzę podstaw do pozostawania przy Firmie.......
 5  
Zawarliśmy umowę w styczniu 2023, Pani w Biurze Obsługi Klienta zapewniała przedstawiając zapisy umowy czyli tzw klauzule że zgodnie z nimi najbliższa podwyżka nastąpi w 2024 roku. Jakież było nasze zdziwienie gdy po miesiącu dostaliśmy podwyżkę. Wbrew zapisom (wskaźnik za dany rok x cena za dany rok) bieżąca cena (2023) została podniesiona dodatkowo wskaźnikiem 2022. Czyli Firmie Multimedia zapisy Umowy nie przeszkadzają i nie są wiążące, ważne by klienta oskubać pod szyldem tzw. Waloryzacji. Draństwo!
 4