Materiał partnera07.02.2024 (6:00)brak komentarzy

Zalety płatności internetowych - szybkość, wygoda, bezpieczeństwo

W czasach, w których liczy się każda sekunda, płatności online sprawdzają się jako szybkie i niezawodne sposoby opłacania zakupów.
Whitepress
Wygoda płatności internetowych sprawia, że zakupy są możliwe o każdej porze i z każdego miejsca, co idealnie wpisuje się w potrzeby nowoczesnego konsumenta. Bezpieczeństwo to zaś fundament, na którym opiera się zaufanie do e-handlu. Te zalety mają wszystkie nowoczesne płatności w internecie.
Różnorodność płatności internetowych

Sklepy internetowe mogą oferować różnorodne metody płatności, umożliwiając klientom wybór najbardziej dogodnej opcji. Do najpopularniejszych metod należą:
BLIK, szybki przelew przez serwis płatniczy, płatność kartą płatniczą przy składaniu zamówienia, płatność odroczona.

Dostępność poszczególnych metod płatności w sklepie internetowym powinna zależeć przede wszystkim od preferencji i możliwości jego klientów. Wszystkie jednak mają wspólne cechy, są: szybkie, wygodne i bezpieczne.

Szybkość płatności w internecie

Dostęp do płatności online jest możliwy 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Klienci mogą dokonywać zakupów o każdej porze, niezależnie od godzin otwarcia tradycyjnych sklepów. Płatności online są często przetwarzane niemal natychmiast, co przyspiesza cały proces zakupu i dostawy.

Wygoda płatności w internecie

Płatności online zapewniają potrzebną wygodę. Klienci mogą robić zakupy z dowolnego miejsca, w którym mają dostęp do internetu, bez konieczności wizyty w tradycyjnym sklepie. Wystarczy kilka kliknięć, żeby za nie zapłacić. Co ciekawe, niepotrzebny do tego jest nawet komputer, bo większość zakupów robionych jest za pomocą smartfona. Dodatkowo, wiele systemów płatności internetowych zapamiętuje informacje o płatności, co pozwala na szybkie i łatwe dokonywanie kolejnych zakupów - bez konieczności ponownego wprowadzania danych.

Bezpieczeństwo płatności w internecie

Dostawcy usług płatniczych stosują zaawansowane technologie zabezpieczające, takie jak szyfrowanie danych, czy uwierzytelnienie dwuskładnikowe, aby chronić przed oszustwami i kradzieżą danych. Ponadto, wiele systemów płatności oferuje ochronę kupujących, co daje dodatkowe poczucie bezpieczeństwa.

Jeszcze więcej możliwości

Płatności w internecie mają więcej zalet. Dzięki nim, e-sklepy mogą na przykład oferować możliwość personalizacji doświadczeń zakupowych poprzez zapamiętywanie preferencji dotyczących metod płatności. Płatności cyfrowe umożliwiają także automatyzację niektórych płatności, takich jak regularne opłacanie rachunków czy subskrypcje, co dodatkowo zwiększa ich wygodę.

Zacznij od BLIKA i szybkich płatności

Chcesz wiedzieć, które metody wdrożyć do swojego sklepu w pierwszej kolejności? Z raportu E-commerce w Polsce 2023 wynika, że ulubioną formą płatności jest BLIK (47%). Na drugim miejscu znalazł się szybki przelew przez serwis płatności (26%). Podium zamyka płatność kartą (10%). Pozostałe metody płatności cieszą się mniejszą popularnością (od 2 do 5%), ale mogą być wskazane w niektórych typach sklepów.

Młodzi BLIK, starsi... również BLIK

Przy wyborze metod płatności do sklepu, możesz sugerować się potrzebami swojej grupy docelowej. Najmłodsi, od 15 do 24 lat, preferują BLIKa (71%), podobnie jak osoby w wieku od 25 do 34 lat, którzy również często wybierają tę metodę płatności (59%). Jednak dla nich oprócz BLIKa, ważny jest również szybki przelew - decyduje się na niego prawie co czwarty klient. U osób w wieku od 35 do 49 lat, preferencje rozkładają się już nieco inaczej: 42% wybiera BLIKa, a 29% szybkie przelewy przez serwis płatności. Najstarsi, w wieku powyżej 50 lat, wybierają i BLIKa (35%) i szybki przelew (32%).

Przelew dla Pani, karta dla Pana

Jeżeli w Twojej grupie docelowej wyraźnie dominuje jedna płeć, to możesz też zasugerować się ich preferencjami płatniczymi. Okazuje się, że kobiety lubią szybkie przelewy bankowe, a mężczyźni częściej płacą kartą. Płatności BLIK wybierają zarówno mężczyźni, jak i kobiety - tu nie ma prawie żadnej różnicy (1%).

Zdjęcie autorstwa mindandi na Freepik.