Redakcja09.04.2025 (8:44)brak komentarzy

Gemius i PBI pracują nad nowym wskaźnikiem e-commerce w Mediapanelu

Gemius i Polskie Badania Internetu (PBI) zapowiedziały zmiany w badaniu Mediapanel, które mają lepiej odzwierciedlać realne zachowania użytkowników w obszarze e-commerce.
Gemius i PBI pracują nad nowym wskaźnikiem e-commerce w Mediapanelu
Celem jest stworzenie nowego wskaźnika (lub wskaźników), który pokaże rzeczywisty poziom zaangażowania użytkowników serwisów zakupowych, a nie tylko liczbę odwiedzin.

Co się zmieni?

Nowy wskaźnik ma uzupełnić obecne miary zasięgu, które - jak przyznają autorzy badania - nie wystarczają do analizy efektywności serwisów e-commerce.
Wejście na stronę to nie to samo, co zakup - Gemius i PBI chcą rozróżniać zachowania użytkowników i skupić się na aktywnościach zakupowych, nie tylko ruchu.

Prace nad nowym wskaźnikiem będą prowadzone we współpracy z rynkiem - zapowiedziano konsultacje z przedstawicielami e-commerce.
Informacja prasowa