09.04.2025 (8:44)brak komentarzy
Gemius i PBI pracują nad nowym wskaźnikiem e-commerce w Mediapanelu
Gemius i Polskie Badania Internetu (PBI) zapowiedziały zmiany w badaniu Mediapanel, które mają lepiej odzwierciedlać realne zachowania użytkowników w obszarze e-commerce.

Celem jest stworzenie nowego wskaźnika (lub wskaźników), który pokaże rzeczywisty poziom zaangażowania użytkowników serwisów zakupowych, a nie tylko liczbę odwiedzin.
Prace nad nowym wskaźnikiem będą prowadzone we współpracy z rynkiem - zapowiedziano konsultacje z przedstawicielami e-commerce.
Co się zmieni?
Nowy wskaźnik ma uzupełnić obecne miary zasięgu, które - jak przyznają autorzy badania - nie wystarczają do analizy efektywności serwisów e-commerce.
Wejście na stronę to nie to samo, co zakup - Gemius i PBI chcą rozróżniać zachowania użytkowników i skupić się na aktywnościach zakupowych, nie tylko ruchu.
Prace nad nowym wskaźnikiem będą prowadzone we współpracy z rynkiem - zapowiedziano konsultacje z przedstawicielami e-commerce.
Informacja prasowa
Komentarze