27.11.2010 (21:12)66 komentarzy
Era wkrótce cała dla Niemców. Zmiana marki?
Coraz bliżej zakończenia konfliktu o Polską Telefonię Cyfrową, operatora komórkowych sieci Era i Heyah. Deutsche Telekom szykuje się do ostatecznego przejęcia polskiego operatora i zmiany marki.
Jak informuje Der Spiegel, powołując się na swoje źródła w Deutsche Telekom, niemiecki koncern telekomunikacyjny jest blisko zakończenia rozmów z Vivendi na temat ostatecznego przejęcia operatora komórkowej sieci Era. To oznacza koniec trwającego od kilku lat sporu o udziały w spółce.
Przypomnijmy, że już na początku listopada polskie media informowały, że spółka Elektrim wyszła z propozycją wycofania wszelkich roszczeń w sprawie przejęcia PTC przez Niemców.
Deutsche Telekom za resztę udziałów ma zapłacić miliard euro. Dziennik podaje, że zaplanowano także zmianę marki Era na T-Mobile.
Przypomnijmy, że już na początku listopada polskie media informowały, że spółka Elektrim wyszła z propozycją wycofania wszelkich roszczeń w sprawie przejęcia PTC przez Niemców.
onet.pl/PAP/Spiegiel
Komentarze (1 - 10 z 66)
Czy zmiana marki da coś konkretnego ? moim zdaniem nie.
Zmiana logo nic nie znaczy tak naprawde bo liczy się oferta, dobra oferta, a Era gdyby chciała z pewnościa mogłaby dać lepszą oferte niż obecnie, do tego nie jest potrzebna zmiana marki.
Zamiast płacić co roku opłatę za używanie logo T-Mobile to Era mogłaby te pieniądze przeznaczyć na inwestycje np. w zasięg bo zasięg Ery niestety nie wszędzie jest najlepszy, a bywa,że najgorszy.
Inwestując w lepszy zasięg Era by się rozwinęła jeszcze bardziej niż do tej pory, dzieki lepszemu zasięgowi niż obecnie Era zdobyłaby jeszcze więcej klientów, którzy nie chcą iść do Ery między innymi też z powodu złego zasięgu w miejscowościach w których korzystają z telefonu.
Zmiana marki i płacenie za używanie logo to głupota.
Ludzie głównie starsi, którzy od dawna są w Erze są przyzwyczajeni do tej marki i nie wiadomo czy nie odejdą z sieci po zmianie logo, choć już są tacy ludzie, którzy porzucają Ere i przenoszą się do innej sieci.
Statystyki pokazują,że Era dziś jest największą siecią, która oddaje numery, które są przenoszone do innych sieci, głównie do PLAY, po zmianie logo Era jako T-Mobile może oddawać do przeniesienia jeszcze więcej numerów niż obecnie bo ludzie tak jak do tej pory przestaną się identyfikować z siecią Era.
Jeszcze raz powtórze,że pieniądze, które po zmianie marki byłyby wydawane na opłatę coroczną za używanie logo T-Mobile naprawde lepiej zainwestować w rozwój sieci Era niż wyrzucać je w błoto czyli na opłatę za używanie marki czyli tak naprawdę opłatę za nic i dla niczego bo logo nie służy rozwojowi sieci jak dobry zasięg czy dobra oferta.
Jak Era chce już koniecznie dopłacać to niech dopłaci do lepszego zasięgu, do lepszych ofert, do niższych stawek za połączenia do PLAY, CP, do lepszej oferty mobilnego netu podwajając limity i nie zmieniając cen na wyższe tylko pozostając przy obecnych i takie posunięcia przyciągnęłyby do Ery więcej klientów niż jakieś logo T-Mobile.
Jak Idea zmieniła się na Orange ceny telefonów wzrosły, program Profit wycofał nagrody rzeczowe, zostały punkty do wykorzystania na minuty, skończyły się promocje w programie Profit, które dawały więcej punktów niż normalnie, skończyły sie promocje dzięki którym za aktywacje usług dodatkowych można było dostać dodatkowe gratisowe minuty na połaczenia głosowe, aż w końcu Orange zlikfidowało całkowicie program Profit dając w zamian jakieś nędzne bonusy w abonamencie tylko na parę miesięcy i za doładowania do wykorzystania tylko do sieci Orange, a w Idei minuty gratisowe były do wykorzystania do każdej sieci, nie tylko do Idei.
I to jest przykład tego jaką siecią staje się siec po zmianie logo ze swojego na logo obcej sieci.
Ta zmiana logo to czyta głupota.
Plus, Era, Idea to są w Polsce znane sieci, po co zmieniać logo sieci, które są znane przez Polskich Klientów, po co Polskie sieci mają pracować na dużą opłatę płaconą co rok za używanie logo obcej sieci, to jest pozbawione sensu i logiki.