Łukasz Szewczyk27.11.2010 (21:12)66 komentarzy

Era wkrótce cała dla Niemców. Zmiana marki?

Coraz bliżej zakończenia konfliktu o Polską Telefonię Cyfrową, operatora komórkowych sieci Era i Heyah. Deutsche Telekom szykuje się do ostatecznego przejęcia polskiego operatora i zmiany marki.
Jak informuje Der Spiegel, powołując się na swoje źródła w Deutsche Telekom, niemiecki koncern telekomunikacyjny jest blisko zakończenia rozmów z Vivendi na temat ostatecznego przejęcia operatora komórkowej sieci Era. To oznacza koniec trwającego od kilku lat sporu o udziały w spółce.
Deutsche Telekom za resztę udziałów ma zapłacić miliard euro. Dziennik podaje, że zaplanowano także zmianę marki Era na T-Mobile.

Przypomnijmy, że już na początku listopada polskie media informowały, że spółka Elektrim wyszła z propozycją wycofania wszelkich roszczeń w sprawie przejęcia PTC przez Niemców.
onet.pl/PAP/Spiegiel

Komentarze (1 - 10 z 66)

niemiaszki jak zwykle kombinują ale Polacy już to wiedzą i masowo zmieniają operatora więc Era w Polsce zawsze będzie ostatnia :)
 0  
taaa... a swinie lataja
 0  
Konkretne zmiany i to szybko, nawet się tego nie spodziewałem przed końcem roku. Jak na razie to tylko plotkowanie der Spiegla, ale garść prawdy w tym być musi. Jak dla mnie to oczywisty progres w działaniu Ery nie tylko korporacyjnym, ale też ofertowym. A jak będą na prawdę dobre oferty to będą i stali klienci bez względu jak się będzie sieć nazywała.
 0  
jedyny znany nam rebranding nie przyniosl nic ciekawego, wiec dlaczego teraz ma byc inaczej ? beda znowu zunifikowane jednakowe kampanie w calej ojrokomunie , podobne nazwy uslug itp... i zachowawcze zachowanie( tak jak w wypadku orange )
 0  
A po co zmieniać markę ?
Czy zmiana marki da coś konkretnego ? moim zdaniem nie.
Zmiana logo nic nie znaczy tak naprawde bo liczy się oferta, dobra oferta, a Era gdyby chciała z pewnościa mogłaby dać lepszą oferte niż obecnie, do tego nie jest potrzebna zmiana marki.
Zamiast płacić co roku opłatę za używanie logo T-Mobile to Era mogłaby te pieniądze przeznaczyć na inwestycje np. w zasięg bo zasięg Ery niestety nie wszędzie jest najlepszy, a bywa,że najgorszy.
Inwestując w lepszy zasięg Era by się rozwinęła jeszcze bardziej niż do tej pory, dzieki lepszemu zasięgowi niż obecnie Era zdobyłaby jeszcze więcej klientów, którzy nie chcą iść do Ery między innymi też z powodu złego zasięgu w miejscowościach w których korzystają z telefonu.
Zmiana marki i płacenie za używanie logo to głupota.
Ludzie głównie starsi, którzy od dawna są w Erze są przyzwyczajeni do tej marki i nie wiadomo czy nie odejdą z sieci po zmianie logo, choć już są tacy ludzie, którzy porzucają Ere i przenoszą się do innej sieci.
Statystyki pokazują,że Era dziś jest największą siecią, która oddaje numery, które są przenoszone do innych sieci, głównie do PLAY, po zmianie logo Era jako T-Mobile może oddawać do przeniesienia jeszcze więcej numerów niż obecnie bo ludzie tak jak do tej pory przestaną się identyfikować z siecią Era.
Jeszcze raz powtórze,że pieniądze, które po zmianie marki byłyby wydawane na opłatę coroczną za używanie logo T-Mobile naprawde lepiej zainwestować w rozwój sieci Era niż wyrzucać je w błoto czyli na opłatę za używanie marki czyli tak naprawdę opłatę za nic i dla niczego bo logo nie służy rozwojowi sieci jak dobry zasięg czy dobra oferta.
Jak Era chce już koniecznie dopłacać to niech dopłaci do lepszego zasięgu, do lepszych ofert, do niższych stawek za połączenia do PLAY, CP, do lepszej oferty mobilnego netu podwajając limity i nie zmieniając cen na wyższe tylko pozostając przy obecnych i takie posunięcia przyciągnęłyby do Ery więcej klientów niż jakieś logo T-Mobile.
 0  
będziemy wybierać tylko czy oddawać pieniądze Francuzom, czy Niemcom czy ...(plus w fazie sprzedaży) - naprawdę ciekawy wybór
 0  
Zanim Idea zmieniła się na Orange było tak,że zawsze były jakieś gratisowe minuty za aktywacje jakiejś dodatkowej usługi albo ponkty w programie Idea Profit, czasem były promocje, które dawały więcej punktów niż normalnie, punkty można było wymienić na nagrody rzeczowe, na minuty, na dużo rzeczy, były katalogi w których była podawana wartość punktowa przedmiotu i który można było zamówić przez sms albo przez kontakt z konsultantem, więc im ludzie więcej korzystali z telefonów tym więcej punktów mieli, a im więcej punktów mieli tym więcej mogli rzeczowych nagród zamówić albo te punkty mogli wymienić na dodatkowe minuty na połączenia głosowe. Telefony w Idei też były w bardzo konkurencyjnych cenach w porównaniu do Plusa i Ery.
Jak Idea zmieniła się na Orange ceny telefonów wzrosły, program Profit wycofał nagrody rzeczowe, zostały punkty do wykorzystania na minuty, skończyły się promocje w programie Profit, które dawały więcej punktów niż normalnie, skończyły sie promocje dzięki którym za aktywacje usług dodatkowych można było dostać dodatkowe gratisowe minuty na połaczenia głosowe, aż w końcu Orange zlikfidowało całkowicie program Profit dając w zamian jakieś nędzne bonusy w abonamencie tylko na parę miesięcy i za doładowania do wykorzystania tylko do sieci Orange, a w Idei minuty gratisowe były do wykorzystania do każdej sieci, nie tylko do Idei.
I to jest przykład tego jaką siecią staje się siec po zmianie logo ze swojego na logo obcej sieci.
 0  
co mnie obchodi zmiana własciciela dajcie blueconnect noc stałym abonentom a nie ich olewacie smiecie odejde od was za 2 lata niestety a mogłem isc do PLAY i teraz żałuje
 0  
Moim zdaniem po latach gdy ludzie się opamiętają, gdy wreszcie ci ludzie wezmą do ręki kalkulator i sobie policzą ile kosztowało korzystanie z telefonu w Idei, ile kosztuje obecnie w Orange, ile kosztuje w PLAY to po latach, być może długich latach sieci W3, które teraz tak się napalają na tą zmianę logo będą się jeszcze z tego wycofywać bo dojdą do wniosku tego o którym napisałem,że zamiast co rok płacić opłatę obcej sieci za używanie jej logo to,że lepiej te pieniadze przeznaczyć na inwestycje w swoją sieć, w jeszcze lepszy zasięg, w jeszcze więcej nadajników, w jeszcze większą ilość minut i w jeszcze niższe ceny za minutę dla abonentów - takie posunięcia z pewnością przyciągnęłyby abonentów do sieci. Opłata, którą takie Orange płaci co rok za używanie marki i które Era też może płacić po zmianie marki na T-Mobile jeśli do tego dojdzie to te pieniadze jeśli już muszą być wydane lepiej,żeby nie były wyrzucone w błoto bo wydając na opłatę za używanie marki to są pieniądze wyrzucone w błoto, lepiej,żeby te pieniądze były inwestowane w rozwój sieci,żeby sieci były jeszcze lepsze niż są co przyciągnęłoby klientów.
 0  
Spójrzmy na zmianę logo z punktu widzenia sieci Orange, T-Mobile właścicieli tych logo. Za sprzedaż abonamentów i telefonów na karte, starterów odpowiedzialni są konsultanci w takiej Polsce, sieci właściciela logo to nie interesuje ile sprzedadzą, sieć nagania sprzedaż, a sieć właściciel marki tak czy tak co rok dostanie zastrzyk gotówki, dużej gotówki z każdego kraju w której sieci zmieniła logo na logo właściciela sieci i taka sieć właścicielska dostaje dużą kase z każdego kraju gdzie użycza swojego logo za nic, ta kasa jest poprostu za nic, tylko za to,że sieci mogą używać logo sieci, która jest właścicielem tego logo. taka siec może się rozwijać w bardzo szybkim tempie bo ma kase ze sprzedazy swojej, bo ma kase od wszystkich sieci które używają jej logo dzięki czemu takie sieci mogą zaproponować dużo lepsze warunki niż te sieci które muszą zapłacić co rok opłatę za używanie logo.
Ta zmiana logo to czyta głupota.
Plus, Era, Idea to są w Polsce znane sieci, po co zmieniać logo sieci, które są znane przez Polskich Klientów, po co Polskie sieci mają pracować na dużą opłatę płaconą co rok za używanie logo obcej sieci, to jest pozbawione sensu i logiki.
 0