Łukasz Szewczyk16.01.2011 (22:30)28 komentarzy

Era już cała w rękach DT

Kilkuletni spór o Polską Telefonię Cyfrową, operatora komórkowych sieci Era i Heyah oficjalnie zakończony. Deutsche Telekom przejął już wszystkie udziały i został jedynym właścicielem PTC.
Spółka Deutsche Telekom poinformowała o zamknięciu transakcji uzgodnionej w grudniu 2010 roku. Łącznie za 51 proc. brakujących akcji spółka zapłaciła 2,1 mld euro. W piątek Vivendi oficjalnie potwierdził otrzymanie pieniędzy.
To powoduje zakończenie wszystkich sporów prawnych między stronami a Deutsche Telekom staje się jedynym właścicielem PTC. - Po wielu latach konfliktu prawnego, umowa ta w końcu daje nam wyłączne i niepodważalne prawo do podejmowania decyzji - mówi powiedział Timotheus Höttge, dyrektor finansowy Deutsche Telekom.

Dzięki objęciu całkowej kontroli nad Polską Telefonią Cyfrową, Deutsche Telekom będzie mógł wprowadzić do Polski swoją globalna markę T-Mobile. Na razie spółka nie ujawnia planów dotyczących tej kwestii. Przypomnijmy jednak, że w ubiegłym roku światowe media, powołując się na źródła zbliżone do sprawy, twierdziły iż zmiana marki jest już przesądzona.

Komentarze (1 - 10 z 28)

T-Mobile lepiej brzmi niż taka ERA
 0  
proponuje era T-mobile :-) wilk syty i owca cała :-)
 0  
Wow!? Bydymy jak Germancy mieli? Co za luksusy ostaja... Mi sie Era lepiej podobala. Powiedzcie lepiej Babci niech za Solorza na tace da, to moze choc Plus zostanie polski... z C+ sobie pozniej poradzimy... ;)
 0  
Era jest marką wypracowaną przez długie lata, jest to marka rozpoznawana na naszym rynku, po co to zmieniać ?

Jaki jest sens wydawania pieniędzy przez PTC za to,że T-Mobile oryginalny udzieli zgody PTC na używanie logo T-Mobile - jaki jest tego cel,żeby płacić za logo ?

Gdyby została Era to czy te pieniądze, które poszłyby co roku na opłatę za używanie logo T-Mobile nie mogłyby być przez Erę wydane na rozbudowe sieci np. polepszenie zasięgu w wielu miejscach w kraju gdzie ten zasięg jest jeszcze zły ? - czy tych pieniędzy nie można wydać na ulepszenie ofert dla klientów ? i ofert dla stałych abonentów ?

Niektórzy podają,że jak Era stanie się T-Mobilem to będzie miała lepszą ofertę czyli za 40 zł 1000 minut do sieci i chyba 300 minut do wszystkich - a ja się pytam - co stoi na przeszkodzie,żeby PTC pod marką Era wprowadziła taką ofertę ? i co powiedzą ci którzy piszą,że Era po zmianie na T-Mobile będzie miała lepszą ofertę jeśli po zmianie na T-Mobile okaże się,że PTC wcale nie będzie miało lepszej oferty niż ma dzisiejsza Era ?

Przykład zmiany Idei na Orange pokazał,że zmiana marki na zagraniczną wcale nie znaczy,że oferta będzie lepsza.

Po co dublować zagraniczne ? sieci u nas w kraju skoro mamy nasze krajowe sieci, które mogą się rozwijać pod krajową marką i promować swoją markę nie płacąc za używanie swojej marki nikomu i przeznaczając tą kase na rozwój sieci czyli ulepszanie zasięgu, ofert dla klientów.
 0  
A mi się bardziej podoba nazwa i logo Ery, niż T-Mobile. Szkoda Ery. Idea zbyt dobrze nie wyszła na przejęciu przez France telecom i zmianie nazwy na Orange(swoją drogą nazwa i logo Idei też były o wiele lepsze od Orange), oby z Erą nie było tak samo. :(
 0  
@ do użytkownika "...."
nie rozumiesz tylko jednego, tu nie chodzi o płacenie PTC za używanie loga ani za ani za wydawanie kasy. Firma w całości należy do Niemców, a oni zrobią co chcą. Wytłumaczę Ci jasno - płacenie kasy za używanie loga danej sieci np. Orange do Orange centrala to moim zdaniem nic innego jak wyprowadzanie kasy (inaczej jakbys doił krowę) by mieć mleko. proste a jednak skuteczne.

Bezprecedensowo i stanowczo mówię 3xNIE zagranicznym markom w tym T-mobile w Polsce ! Dość wyzysku i zmieniania naszych marek. Dawniej był rozbiór terytorialny dziś jest ekonomiczny. Państwowe jeszcze jest PKP ale i to sprzedadzą pewnie Deutsche Bahn.
 0  
ludzie jedynym właścicielem Ery Jest Deutsche Telekom może zrobić z tą firmą co chce. OD początku założycielem ery był kapitał zagraniczny więc nie zaczynajcie mi móiwć, że wszystko zostanie sprzedane i , że winny jest rząd Tuska. Oni mogą nawet nazwać Sieć Poręcz jak będą chcieli to ich sprawa bo wyłożyli taką kasę którą za pewne ani mnie ani was na to nie stać. Zamiast narzekać pomyślcie, ze to wyjdzie na dobre dla firmy. Orange ma chyba teraz 14,5 miliona abonentów a wszyscy mówili nie będzie kicha a to tak zajebiście rozpoznawana marka jak Era spadła na 3 pozycje. To są usługi oni to robią dla pieniędzy a nie po to bo się nazwa podoba. T-mobile i tak będzie bo w der Spiegel było napisane. Ja myślę, że może wydłużą ważność konta do roku i poprawią zasięg. T-mobile wcale nie jest najtańszy za granicą bo Niemcy nic nie dadzą za darmo płaci się za wszystkie minuty tylko jest sieć rodzinna jak w Polsce. Największym plusem T-mobile jest to , że ma zasięg wszędzie dosłownie 1000000 % pokrycie. Ale dużo tańszy np w Niemczech jest o2. Vodafone to zdziercy. W Holandii jest największe bo przejęło Holenderskiego Orange. Popatrzcie na reklamy ery są coraz bardziej różowe wszystkie ulotki wyklejki nawet rachunek jak przychodzi to coraz więcej różu. Kiedyś nadejdzie taki dzień, że na wyświetlaczach będzie napisane T-mobile PL i tyle musimy się z tym pogodzić. No chyba , że w tej sprawie będzie zgłoszona sprawa w sądzie jak jakiś Pisior złożył gdy zmienili nazwę IDEI na Orange. A i jeszcze jedno W Orange opłata za używanie marki to 1,6 zysków a w T-mobile to około 0,2 %
Telekom Deutschland GmbH 17.01.2011 (0:37:32)
 0  
http: // ww w. spiegel.de/ spiegel/print/d-75376549.html Tutaj jest artykuł w Niemieckim Der Spiegel, że marka T-mobile zostanie wprowadzona na polski rynek proszę sobie zlikwidować spacje
Telekom Deutschland GmbH 17.01.2011 (0:45:08)
 0  
Ciekawi mnie czy w T-mobile będziemy dzwonić bez opłat roamingowych ?. Czyżby prawdziwa Europejska sieć,czy tylko PIC.
 0  
Boże, ale bijecie pianę.

Wszyscy prezesi T-Mobile i ERA mówili już dawno, że nie będzie rebrandingu, bo marka jest zbyt silna w Polsce, dostaje nagrody za rozpoznawalność, za zaufanie itd.

Ciągle to samo. Nakręcacie temat, który już został rozwiązany.

Owszem, Orange zmienił sobie Ideę, ale była to marka upadająca, choć pewnie powiecie, że była super. Była. Do czasu.
 0