Łukasz Szewczyk29.05.2012 (15:10)31 komentarzy

TP przestała istnieć? Orange walczy z oszustami

Orange rozpoczyna walkę z nieuczciwymi praktykami handlowców niektórych operatorów. Pomarańczowy operator rozpoczyna właśnie kampanię informacyjną. Uruchomiono także bezpłatna infolinie 800 500 005.
Oszuści dotychczas podszywali się pod naszych handlowców lub informowali klientów, że UKE zlikwidował TP. Po zmianie marki TP na Orange, twierdzą, że Telekomunikacja Polska przestała istnieć i teraz oni przejmują wszystkich jej klientów. To oczywiście nieprawda i celowe działanie na szkodę klientów. W związku z rozszerzeniem marki Orange na usługi stacjonarne TP nie trzeba podpisywać żadnych nowych umów
- powiedział Maciej Witucki, Prezes Orange Polska.
Praktyki oszustów dotykają najczęściej osoby starsze. Wykorzystując ich łatwowierność podsuwają do podpisu rezygnację z usług TP oraz nową umowę. Często nie pozostawiają żadnego potwierdzenia podpisanych dokumentów. Zdarza się, ze po fakcie klient nie ma pojęcia z kim naprawdę podpisał umowę.

Dla klientów, którzy padli ofiarą oszustów bądź chcą się dowiedzieć o zasadach zmiany operatora, Telekomunikacja Polska uruchomiła bezpłatną infolinię 800 500 005 (czynną od poniedziałku do piątku w godzinach 8-20, w sobotę 8-16). Każdy klient może zgłosić nadużycie i pisemnie upoważnić TP do reprezentowania go przy wyjaśnianiu konkretnych spraw z operatorami. Bez takiego upoważnienia Telekomunikacja Polska nie może podjąć żadnych kroków w imieniu klienta. TP składa również zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa do prokuratury.

Skala zjawiska jest znacząca. Pracownicy infolinii otrzymują tygodniowo setki telefonów z różnymi pytaniami i wątpliwościami na temat podszywania się innych operatorów pod sprzedawców TP. Większość klientów poprzestaje na rozmowie i wyjaśnieniach konsultanta. Jednak rośnie liczba klientów, którzy decydują się upoważnić TP do podjęcia kroków wyjaśniających u innych operatorów, jak również do podjęcia w ich imieniu kroków prawnych. Część z poszkodowanych kierujemy do rzeczników konsumentów, delegatur UKE czy UOKiK.

Każdy klient zawierający umowę poza siedzibą firmy ma prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni bez podania przyczyny i bez żadnych konsekwencji. Musi jednak posiadać dokument umowy sprzedaży i może to zrobić wyłącznie u operatora, z którym podpisał umowę, nie w Telekomunikacji Polskiej. Sprawę można załatwić także pisemnie, wysyłając listem poleconym oświadczenie o odstąpieniu od umowy.

Należy pamiętać aby zawsze czytać umowę, sprawdzić dokładnie nazwę firmy, która widnieje na umowie. Powinniśmy bezwzględnie żądać jednego egzemplarza umowy i pamiętać, że na każdej umowie znajduję się nazwa i logo Orange.

Dziś rozpoczyna się kampania informacyjna. Obejmuje ona media lokalne i ogólnopolskie. W informacjach, które pojawią się w 117 regionalnych oraz 9 ogólnopolskich tytułach prasowych, Orange Polska ostrzega oraz daje wskazówki jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami.

Komentarze (1 - 10 z 31)

I dobrze im tak
 2  
W ostatnim telefonie od firmy Telekomunikacja Novum dzwoniąca osoba zaserwowała mi tekst w stylu "zapewne otrzymał pan informację o tym że Telekomunikacja Polska zmieniła nazwę na Orange", na co zapytałem dlaczego Telekomunikacja Novum mnie o tym informuje, po czym nastała złowroga cisza i po chwili Telekomunikacja Novum się rozłączyła.
Żałuję że nie ciągnąłem zabawy dalej, bo akurat to nagrywałem jak większość połączeń z numerów nieznanych i zastrzeżonych.
 6  
Żałuję że nie ciągnąłem zabawy dalej, bo akurat to nagrywałem jak większość połączeń z numerów nieznanych i zastrzeżonych.
i o fakcie nagrywania rozmowy na pewno informujesz prawda?
 2  
a z oszustami z Orange też jest przewidziana walka jakaś? bo to wyjątkowipaskudnicy żerujący zwłaszcza na ludziach biednych i starszych :(
 1  
a kiedy nowa promocja na neostrade fiber???
 1  
Ostatnio u mnie w bloku łaziło Novum i mówili, że są "z telekomunikacji". Niby się zgadza, bo pełna nazwa firmy to telekomunikacja novum, ale dla babek telekomunikacja = tp = telekomunikacja polska. A Orange też nie jest święte. Przyszły do mnie kiedyś dwie panie i pytają jaki mam internet i ile płace. No to mówię, że UPC 60mb/s za 80zł na co one proponowały mi super rewelacyjną neostrade 1mb/s za jedyne 70zł. Najlepsze były argumenty przeciwko UPC: po pierwsze na pewno nie mam takiej prędkości bo to chwyt marketingowy, po drugie po co mi tyle bo i tak nie wykorzystuje, ale trzeci mnie położył na glebe: Orange ma cyfrowy internet który jest lepszy od tego, co mam bo UPC nie ma cyfrowego tylko zwykły.
Czasem zastanawiam się, co jeszcze są w stanie zrobić domokrążcy żeby zdobyć podpis na papierku.
 10  
i o fakcie nagrywania rozmowy na pewno informujesz prawda?
Wystarczy że nie upubliczniam nagrań, no chyba że stałyby się dowodem w sprawie o stalking, naruszanie miru domowego bądź oszustwo, wówczas istnieje 'obawa' że zostałyby upublicznione na jawnej rozprawie, a w przypadku prawomocnego odrzucenia przez sad takich dowodów upubliczniłbym je w sposób dowolny mając na uwadze fakt że sąd prawomocnie uznał nagrania za niemające znaczenia.
Zresztą tak jak pisałem, prywatnych pogaduszek ze znajomymi nie nagrywam :P.
Swoją drogą co do naciągactwa France Telecom Pologne to jak zakładałem konto do numeru stacjonarnego to nie wyraziłem zgody na jakikowiek marketing i mam spokój.
Treść edytowana 2 razy (ostatnio 29 maja 2012 o 16:34:36 przez Leszek1979).
 2  
Ja jak widzę nr zastrzeżony to się przedstawiam "Ministerstwo Przemysłu Ciężkiego. Departament Ciągnięcia Druta. Słucham?" 90% połączeń się kończy momentalnie.
 11  
Bo ta zmiana jakoś bez echa przeszła. Ludzie niezorientowani się nie połapią. Nie mogli powtórzyć działań z przed kilku lat gdy Idea przemieniała się w Orange? Tam przekaz był jasny. "Idea łączy się z Orange". W obecnej kampanii jest informacja, że teraz wszystkie usługi domowe i komórkowe masz w Orange. Jakoś tak to leci. Ani słowa o TP. To spory błąd, który wykorzystuje konkurencja.
 3  
i o fakcie nagrywania rozmowy na pewno informujesz prawda?
Nie ma obowiązku informowania o nagrywaniu połączeń przychodzących.
 1