05.06.2012 (10:02)7 komentarzy
TV Mobilna dostępna także dla innych operatorów
W Polsce na dobre ruszyła telewizja mobilna świadczona przez spółkę Info TV FM. Na razie usługę do swoich ofert wprowadzili Cyfrowy Polsat oraz sieć Plus. Jednak także pozostali operatorzy wyrażają zainteresowanie TV Mobilną.

Od wczoraj w Polsce dostępna jest na szeroką skalę telewizja mobilna w technologii DVB-T. Od samego początku usługę dla swoich klientów świadczą satelitarna platforma Cyfrowy Polsat oraz komórkowa sieć Plus. Płatna oferta dostępna jest w cenie 19,90 zł. W ramach abonamentu klienci otrzymają dostęp do 8 kanałów telewizyjnych (Polsat Sport, Polsat Sport Extra, Polsat News, Polsat Film, Kino Polska, TVP Seriale, Comedy Central, Nickelodeon) oraz 12 kanałów radiowych (Radio Roxy FM, AntyRadio, Moje Polskie Radio, Radio Złote Przeboje, Radio Bajka, Radio Eska Rock, Radio PIN, Radio Plus, Radio Zet, RMF FM, RMF MAXXX, Radio TOK FM).
Uruchamiana przez Info TV FM TV Mobilna, jest oferowana zarówno klientom indywidualnym, jak i hurtowym. Jest szansa, że wkrótce podobna usługę zaoferują także inni operatorzy komórkowi w Polsce.
Usługa TV Mobilna jest świadczona w technologii DVB-T w ramach multipleksu dedykowanego mobilnej naziemnej telewizji cyfrowej, na częstotliwościach posiadanych przez Info TV FM. Do emisji programów wykorzystywana jest infrastruktura spółki Info TV Operator, składająca się z sieci nadajników radiowych usytuowanych w 31 największych miastach w Polsce, m.in. Białymstoku, Gdańsku, Krakowie, Poznaniu, Warszawie, Zielonej Górze. Grupę docelową usługi stanowią klienci znajdujący się w zasięgu technicznym i jednocześnie posiadający urządzenie mobilne. Planowany zasięg multipleksu to blisko 5 mln gospodarstw domowych i około 15 mln osób.
Nowa usługa realizowana jest w technologii DVB-T (tej samej, w której uruchamiana jest obecnie w Polsce naziemna telewizja cyfrowa). Do korzystania z niej nie jest potrzebne połączenie z Internetem, co oznacza, że usługa nie generuje transferu danych i w związku z tym opłat z tego tytułu. Jedynym ponoszonym przez użytkownika regularnie kosztem jest miesięczna opłata abonamentowa.
TV Mobilna to innowacyjne rozwiązanie nie tylko na rynku polskim. Dzięki niemu widzowie będą mieli dostęp do zestawu tych samych kanałów na dowolnie wybranych urządzeniach, w ramach jednej opłaty abonamentowej, a jakość usługi, dzięki wybranej technologii, zawsze będzie najlepsza. Niezależnie od tego czy - w przeciwieństwie do rozwiązań technologicznych stosowanych przez konkurencję - będzie z niej korzystał jeden czy czterdzieści milionów użytkowników
- mówi Dominik Libicki, Prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu S.A. oraz Info TV FM.Uruchamiana przez Info TV FM TV Mobilna, jest oferowana zarówno klientom indywidualnym, jak i hurtowym. Jest szansa, że wkrótce podobna usługę zaoferują także inni operatorzy komórkowi w Polsce.
O TV Mobilnej rozmawiamy ze wszystkimi operatorami telekomunikacyjnymi na rynku polskim. Bardzo dobrze oceniają nasz produkt. Rosnący poziom konsumpcji video w sieciach internetowych będzie dla nich w przyszłości dużym wyzwaniem. Połączenie usług telewizji mobilnej nadawanych w systemie rozsiewczym DVB-T z bezprzewodowym dostępem do Internetu, pozwoli im zoptymalizować transmisję w sieciach i oferować usługi triple play w optymalnym modelu biznesowym
- dodaje Dominik Libicki. Usługa TV Mobilna jest świadczona w technologii DVB-T w ramach multipleksu dedykowanego mobilnej naziemnej telewizji cyfrowej, na częstotliwościach posiadanych przez Info TV FM. Do emisji programów wykorzystywana jest infrastruktura spółki Info TV Operator, składająca się z sieci nadajników radiowych usytuowanych w 31 największych miastach w Polsce, m.in. Białymstoku, Gdańsku, Krakowie, Poznaniu, Warszawie, Zielonej Górze. Grupę docelową usługi stanowią klienci znajdujący się w zasięgu technicznym i jednocześnie posiadający urządzenie mobilne. Planowany zasięg multipleksu to blisko 5 mln gospodarstw domowych i około 15 mln osób.
Komentarze (1 - 7 z 7)
Cała prawda wyjdzie na jaw gdy takie oferty się pojawią a do tego liczę, że w połowie roku CP zaprezentuje wyniki sprzedaży tej oferty. Tylko trzeba będzie również wziąć pod uwagę, iż będzie to okres mistrzostw i Olimpiady. Tak dobra koniunkutra już może nie powtórzyć, a przynajmniej nie tak szybko.