Łukasz Szewczyk08.04.2019 (17:07)1 komentarz

Huawei będzie największym producentem smartfonów na świecie. Nowa strategia

Huawei i Honor ogłaszają nowe cele dla strategii dwóch marek
Huawei G8
Richard Yu, dyrektor wykonawczy Huawei Consumer BG ogłosił nowe, strategiczne cele firmy. Zapowiedział, że Huawei zostanie największym producentem smartfonów na świecie. Z kolei Honor zostanie drugim największym producentem smartfonów w Chinach i czwartym na świecie.
Firma zamierza wspierać markę Honor w zakresie rozwoju najnowocześniejszych produktów oraz kontynuować swoje inwestycje w obszarach innowacji technologicznych, kanałów dystrybucyjnych i strategii sprzedaży detalicznej w ramach konsekwentnej strategii dwóch marek, wiążącej Huawei i Honor. Wyróżnikiem obu marek pozostanie przyszłościowe nastawienie oraz zaangażowanie w budowę świata inteligentnej komunikacji, pozbawionej ograniczeń.

Richard Yu jest przekonany, że "Huawei Consumer BG rozpoczyna nowy etap rozwoju marki" i że "Huawei i HONOR jeszcze w tym roku mają szansę zostać największym producentem smartfonów na świecie".

Nowe cele pojawiają się w następstwie realizacji przez firmę siedmiu strategicznych celów, wyznaczonych przez Richarda Yu w 2012 r., które obejmowały: transformację z produkcji ODM bez własnej marki dostosowanej do wymagań operatora w niezależną markę OEM. Wzrost jakości inteligentnych terminali z produktów z najniższej półki w produkty ze średniej i najwyższej półki. Zaprzestanie sprzedaży najtańszych telefonów z segmentu feature, zapewniających wysoką sprzedaż przy niskich zyskach. Wykorzystanie procesora Hi-Silicone quad-core i chipa Balong. Rozwój sektora handlu elektronicznego. Zaprojektowanie interfejsu Emotion UI w celu udoskonalenia doświadczeń użytkowników. Osiągnięcie wiodącej roli w globalnym przemyśle sprzętu komputerowego.

Dział Huawei Consumer Business (elektroniki użytkowej) odpowiada obecnie za największą część przychodów firmy, odnotowując wzrost o 48,4% i wyprzedzając dział Carrier Network Business (rynku operatorskiego). W zeszłym roku dział Consumer Business osiągnął sprzedaż na poziomie 348.9 miliardów juanów ze wzrostem o 45,1% w stosunku do roku poprzedniego i może się pochwalić największym wkładem w ogólny zysk firmy.

Honor ugruntował swoją pozycję lidera, odnotowując znaczący wzrost sprzedaży pomimo globalnego spadku koniunktury. Jak podaje firma IDC, globalny rynek smartfonów odnotował w ostatnich trzech kwartałach 2018 r. spadek o 3,1% w stosunku do roku poprzedniego, jednak HONOR przełamał ten trend, osiągając wzrost o 27,1%. Marka odnotowała również w 2018 r. wzrost międzynarodowej sprzedaży o 170% w stosunku do roku poprzedniego. HONOR zajął drugie miejsce w globalnej sprzedaży online, osiągając w 2018 r. wzrost o 29,4% w stosunku do roku poprzedniego (źródło: IDC Worldwide Mobile Phone Tracker, 2018).

Komentarze (1 - 1 z 1)

Samsung i Xiaomi to może tak, ale nie Huawei ze swoimi cena i jakością....
 3