Łukasz Szewczyk07.02.2013 (0:04)2 komentarze

Smartfonizacja Polaków, czyli początek mobilnej ewolucji (infografika)

9 proc. Polaków deklaruje, że posiada smartfon, a faktycznie (po sprawdzeniu parametrów technicznych telefonu) telefony nowej generacji posiada już 25 proc. polskiego społeczeństwa - taki wniosek płynie z raportu "Marketing mobilny w Polsce 2012/2013".
smartfon telefon
Wniosek ten dowodzi niewielkiej świadomości Polaków, czym w ogóle jest smartfon i jakie niesie ze sobą możliwości. Szczególnie duża dysproporcja występuje w grupie użytkowników najmłodszych (16-21 lat). 13 proc. respondentów w tej grupie deklarowało posiadanie smartfona wobec 40 proc. faktycznego poziomu ich posiadania. O tej grupie wiekowej trudno myśleć jako o "nieświadomych użytkownikach nowych technologii", dlatego prawdziwa może być hipoteza, że dla młodych osób posiadanie telefonu typu smartfon jest tak naturalne, że staje się równoznaczne z posiadaniem telefonu. To bardzo ważne wnioski dla marketerów, które tworzą nowe rozwiązania mobilne. Raport "Marketing mobilny w Polsce" dostarcza ich o wiele więcej. Na razie tylko 35 proc. właścicieli smartfonów korzysta z aplikacji mobilnych, a kolejne 32 proc. deklaruje, że jest tym zainteresowanych w niedalekiej przyszłości. Użytkownicy smartfonów bardziej optymistycznie podchodzą do korzystania ze swoich urządzeń w celu łączenia się z Internetem. 41 proc. respondentów robi to obecnie, a kolejne 32 proc. zamierza w przyszłości. Natomiast QR kody są wykorzystywane tylko przez 7 proc. posiadaczy smartfonów. Co ciekawe, 33 proc. respondentów jest zainteresowanych ich skanowaniem w najbliższej przyszłości.Więcej danych prezentuje poniższa infografika, opracowana na podstawie wniosków z raportu:

Smartfonizacja Polaków
Smartfonizacja Polaków
Badanie, którego wyniki prezentujemy, zrealizowano przez TNS Polska techniką bezpośrednich wywiadów (CAPI) na reprezentatywnej próbie 1000 Polaków w wieku 16 - 60 lat. Raport "Marketing mobilny w Polsce" opracowany został przez Monikę Mikowską, autorkę bloga jestem.mobi i niezależną konsultantkę ds. marketingu mobilnego.
jestem.mobi

Komentarze (1 - 2 z 2)

Chip pod skóre gratis, żeby być bardziej transparetnym.
 2  
Wygląd przeciętnego Polaka:
Spodnie za 50 zł, koszulka za 20 zł, buty za 10 zł, gacie za 3 zł, skarpetki za 1,99 zł.....ale w łapie smartfon.....
 0