Łukasz Szewczyk19.08.2014 (23:32)brak komentarzy

Panorama Firm coraz bardziej mobilna

Eniro Polska, właściciel wyszukiwarki lokalnej panoramafirm.pl, dynamicznie przechodzi na mobile, tym samym dostosowując się do potrzeb użytkowników i reklamodawców.
Internetowy ruch mobilny stanowi w Polsce ok. 11% w porównaniu do ruchu desktopowego. Rośnie on bardzo dynamicznie i należy się spodziewać, że w perspektywie kilku lat będzie stanowił ponad 50%, tak jak dzisiaj w Indiach. O rozwoju rynku mobilnego w Polsce świadczą liczby. Badania Millward Brown (grudzień 2013 r.) pokazują, że ponad 12 milionów (44%) Polaków powyżej 15 roku życia korzysta ze smartfonów, a blisko 4 mln (14%) używa tabletów. Jest to dwukrotnie więcej niż przed rokiem.
W odpowiedzi na dynamiczny rozwój rynku mobilnego, Eniro Polska, podobnie jak i cała Grupa Eniro, stawia na mobilność i rozwiązania w mediach cyfrowych. W Polsce jest to nie tylko lokalna wyszukiwarka panoramafirm.pl, ale także mapy internetowe, rozwiązania mobilne (aplikacje, Nawigacja Panorama Firm), strony WWW przygotowywane w technologii Responsive Web Design czy wideo. Klienci firmy w znakomitej większości wiedzą, że w dzisiejszych czasach nie wystarczy być tylko w Internecie. Aby skutecznie konkurować na rynku trzeba być łatwo wyszukanym i komunikować się z użytkownikami w atrakcyjny dla nich sposób, w tym także poprzez urządzenia mobilne.
Oferta naszej firmy dostosowana jest dla firm z sektora Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Proponujemy klientom kompleksowe rozwiązania reklamowe, począwszy od prezentacji ich firmy, jej lokalizacji, oferty produktowej lub usługowej aż po przygotowanie multimedialnej kampanii reklamowej. Niewiele firm posiadających swoje strony internetowe ma je dostosowane do rozmiaru ekranu telefonu lub małego tabletu. W większości przypadków są one nieczytelne i użytkownicy nie są w stanie z nich skorzystać". - dodaje Magdalena Wypychowicz. "Obecność w mobilnych wyszukiwarkach, takich jak panoramafirm.pl, jest dziś konieczna. Jeśli użytkownik nie znajdzie szukanej przez siebie firmy w wynikach wyszukiwania, to tak jakby ona nie istniała - mówi Magdalena Wypychowicz, Dyrektor Działu Produktów i Usług
Eniro Polska stawia na mobilność, ponieważ wyszukiwanie lokalne opiera się w głównej mierze na wyszukiwaniu w pobliżu lub na mapie, a ten sposób jest naturalnie mobilny. Większość (ponad 80%) tego typu wyszukań dotyczy potrzebnych użytkownikom produktów czy usług w najbliższej okolicy, w której się znajdują. Wyszukiwania mobilne znacznie częściej prowadzą do bezpośredniego kontaktu z firmą i w efekcie do transakcji. Badania wskazują, że 70% wyszukań mobilnych prowadzi do działania w ciągu godziny np. kontaktu z firmą. Jednocześnie, aż 63% użytkowników smartfonów będzie szukać innej firmy, jeśli nie znajdzie tej, na której im zależy.

W 2013 roku Eniro Polska wprowadziła na rynek nowe aplikacje mobilne (iOS i Android), a w tym roku strona mobilna została zastąpiona responsywną (RWD), natomiast aplikacje zostały odświeżone. Dzięki nowym rozwiązaniom firma odnotowała 410% wzrost liczby odsłon mobilnych (źródło: Adobe SiteCatalyst) rok do roku. Jak widać po liczbie pobrań (ponad 70 tysięcy w ciągu zaledwie trzech miesięcy od premiery) bezpłatnej nawigacji Panorama Firm, Polacy chętnie korzystają z darmowych rozwiązań mobilnych. Jednocześnie do oferty zostały wprowadzone nowe mobilne produkty reklamowe, które również cieszą się ogromnym powodzeniem wśród reklamodawców.

Reklama mobilna w Polsce
Wraz ze wzrostem popularności urządzeń mobilnych rozwija się również w Polsce segment reklamy mobilnej. Jak wynika z badań IAB Polska AdEx (cyklicznego pomiaru wartości wydatków na reklamę internetową), segment mobile jest najszybciej rozwijającym się typem reklamy w Polsce. W ostatnich dwóch latach przychody branży w tym sektorze odnotowały ponad 100% wzrost każdego roku. W 2010 roku wydatki na reklamę mobilną były na poziomie 1,6 mln złotych, a trzy lata później przekroczyły już 27 mln złotych.

Reklama mobilna jest także najszybciej rosnącym segment w Eniro. Wzrost firmy napędzany jest przez stale rosnącą mobilność użytkowników oraz ich przyzwyczajenia do korzystania z wielu urządzeń w tym samym czasie.