Łukasz Szewczyk08.02.2017 (13:35)8 komentarzy

UOKiK: "Wszystko za 10 zł" wprowadza w błąd. Vectra udzieli klientom rekompensatę

"Wszystko za 10 zł". Tym hasłem spółka Vectra reklamowała swoją ofertę. W rzeczywistości atrakcyjna cena obowiązywała tylko przez ograniczony czas, a potem klienci musieli płacić znacznie więcej. Przedsiębiorca dobrowolnie zobowiązał się do udzielenia rekompensaty konsumentom, którzy skorzystali z promocji
Vectra 2014
Postępowanie w tej sprawie zostało wszczęte w grudniu 2015 r. w związku ze stałym monitorowaniem przez UOKiK przekazów reklamowych. Spółka Vectra jest ogólnopolskim przedsiębiorcą telekomunikacyjnym. Świadczy m.in. usługi dostępu do telewizji kablowej, internetu i telefonii stacjonarnej. Od września do grudnia 2015 r. przedsiębiorca prowadził kampanię reklamową Wszystko za 10 zł. Reklamy telewizyjne, radiowe i internetowe, a także m. in. billboardy, ulotki, banery na budynkach wyraźnie informowały, że spółka oferuję każdą z usług za 10 zł.
Przykładem może być 30-sekundowa reklama radiowa. Na początku aktor powtarza kilkanaście razy "10 złotych". Następnie lektor mówi: Wszystko w Vectrze masz za dychę! Telewizja, 182 kanały z nagrywarką, Internet - 150 megabitów, rozmowy bez limitu, filmy i seriale na komórce i tablecie. Odwiedź najbliższy salon lub zadzwoń.

Tymczasem postępowanie przeprowadzone przez UOKiK wykazało, że spółka nie informowała, że reklamowana cena obowiązywała jedynie przez 2 lub 3 miesiące w umowach podpisywanych na np. rok, 18 miesięcy lub dwa lata. Po zakończeniu okresu promocyjnego koszty poszczególnych usług były wyższe.

Zdaniem urzędu reklamy stosowane przez Vectrę mogły wprowadzać konsumentów w błąd. - Sposób prezentacji oferty był jednoznaczny i w żaden sposób nie wskazywał na istnienie dodatkowych, mniej korzystnych warunków niż 10 zł za każdą z usług. Dlatego Działania Vectry mogły spowodować, że konsument podjął decyzję o zainteresowaniu się jej ofertą, a w konsekwencji podpisał umowę, czego mógłby nie zrobić gdyby miał prawdziwe informacje - mówi Prezes UOKiK Marek Niechciał.

W trakcie postępowania Vectra dobrowolnie zobowiązała się do udzielenia rekompensaty wszystkim byłym i obecnym abonentom, którzy skorzystali z promocji "Wszystko za 10 zł".

Obecni klienci - będą mogli otrzymać na 3 miesiące dodatkowy pakiet do każdej usługi, z której korzystają (pakiet premium do telewizji, zwiększenie transmisji danych do internetu stacjonarnego, dodatkowe minuty do telefonii stacjonarnej lub mobilnej (wraz z kartą SIM), dodatkowy pakiet Internetu mobilnego wraz z kartą SIM) lub uzyskać rabat 10 zł przez 3 miesiące na każdą z nich. Spółka będzie musiała wysłać pismo do swoich klientów, w którym m. in. poinformuje ich o możliwych rekompensatach oraz terminie na podjęcie decyzji. Jeżeli nie dokonają wyboru - zostanie im przyznana pierwsza z propozycji, czyli dodatkowe pakiety. Byli abonenci - otrzymają 30 zł za każda usługę, którą zakupili w ramach promocji. Oni również zostaną o tym poinformowani stosownym pismem.

Ponadto spółka trzykrotnie wyemituje w telewizji co najmniej 15-sekundowe oświadczenie, w którym poinformuje, że reklamy stosowane w kampanii Wszystko za 10 zł mogły wprowadzać konsumentów w błąd.

Decyzja jest prawomocna. Vectra będzie miała obowiązek złożenia sprawozdania z wykonanego zobowiązania.

Komentarze (1 - 8 z 8)

Odradzam wszystkim tego operatora. Teraz jestem w UPC i przynajmniej wiem za co płacę.
 7  
Też korzystałem z usług vectry.Jednym słowem tragedia!
 3  
A ja od lat korzystam z Vectry. Od lat do dziś. I nie zmieniam. Lepszy stary, znany wróg, niż obcy.
 3  
Buhaha. Naciągnęli na umowy na 2 lata a dadzą wyższy pakiet na 3 miesiące? Czysta kpina. A po tych 3 miesiącach abonament wysoki a nie za 10zł. Kto w tym UOKiKu w ogóle pozwolił na takie rozwiązanie? Abonenci powinni móc rozwiązać umowę bez konsekwencji.
 5  
najpierw to trzeba się nauczyć czytać a potem zacząć czytać umowy a nie tylko narzekać co za barany jedne!!!!!!
 0  
Te cholerne duble SD, HD !!!!
Dlaczego ich nie pousuwają na dekoderach HD?
Czy w ogóle ktoś ma jeszcze dekoder SD ?
 4  
Skoro naciągali, że wszystko po 10zł to osoby podpisujące z nimi umowę powinni mieć wszystko za 10zł. do końca umowy. Wtedy byłaby najbardziej sprawiedliwa kara. W chwili obecnej podejrzewam, że i tak wyjdą na swoim.
 3  
najpierw to trzeba się nauczyć czytać a potem zacząć czytać umowy a nie tylko narzekać co za barany jedne!!!!!!
i tu się zgadzam !!! Kto myślący wierzy w takie bajki? No ale nasz naród .... najlepiej wszystko za darmo. Taka pazerność połączona z głupotą.
 1