Łukasz Szewczyk23.05.2017 (16:11)11 komentarzy

Klienci ostro o operatorach: Lepiej dbacie o nowych klientów niż o nas

Klienci sieci komórkowych oraz telewizji kablowych są zgodni - firmy te dużo bardziej dbają o nowych klientów niż o tych już pozyskanych - wynika z sondażu ARC Rynek i Opinia.
Klienci ostro o operatorach: Lepiej dbacie o nowych klientów niż o nas
71% klientów operatorów sieci komórkowych uważa, że firmy te dbają bardziej o nowych klientów niż o dotychczasowych. Tylko co dziesiąty uważa, że to stali klienci są lepiej traktowani niż nowi. Różnicę w traktowaniu klientów w największym stopniu dostrzegają osoby z grupy wiekowej 40-54 lata oraz osoby z wykształceniem wyższym.

Klienci o tym jak traktują ich operatorzy
W przypadku operatorów telewizji kablowej i satelitarnej wyniki są bardzo podobne - odsetek osób przekonanych o równym traktowaniu jest nieco wyższy niż w przypadku operatorów sieci komórkowych i wynosi 22%. Bardziej przekonane o nierównym traktowaniu są osoby z najstarszej grupy wiekowej (55-66 lat) oraz posiadające wykształcenie wyższe. Tylko co dziesiąty respondent jest zdania, że stali klienci są lepiej traktowani niż klienci nowi.

- Z naszego sondażu wynika, że zdecydowana większość klientów operatorów sieci komórkowych oraz telewizji kablowych i satelitarnych jest przekonana, że nowy klient jest dla nich dużo cenniejszy niż klient dotychczasowy. Umowy z operatorami są zazwyczaj zawierane na okres 2 lat, co oznacza, że dany operator ma właśnie taki czas na zbudowanie lojalności klienta i spowodowanie, że będzie on zadowolony z usług i przedłuży umowę. Nasz sondaż pokazuje jednak, że klienci mają poczucie, że stosunek operatorów do nich jest dużo lepszy przed podpisaniem umowy niż po. Zresztą doskonale widać to w strategii komunikacyjnej choćby operatorów telefonii komórkowej, które w większym stopniu bazują na podkreślaniu zalet przejścia do ich sieci niż pozostania z nimi przez kolejne lata - komentuje Adam Czarnecki, Wiceprezes ARC Rynek i Opinia

Sondaż został zrealizowany przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI (ankiety online na epanel.pl) w dniach 14-23.04.2017. Próba N=1000, reprezentatywna ze względu na płeć, wiek, wykształcenie, wielkość miejscowości, region.
ARC Rynek i Opinia

Komentarze (1 - 10 z 11)

to mniej więcej wygląda jak kółko wzajemnej adoracji, jeden klient zrezygnuje to przyjdzie drugi, a potem trzeci, a potem znów pierwszy, w ten sposób liczba abonentów jest mniej więcej ta samo.
 11  
Nic w tym dziwnego. Ceny się spłaszczyły, każdy daje no limit. Operatorowi nie opłaca się obniżać abonamentu stałemu klientowi, bo i tak jest granicznie niska.
Teraz operatorzy zarabiają na telefonach, więc tym bardziej nie będą dawać sprzętu za pół darmo lojalnym klientom, bo liczy się przede wszystkim zysk, a nie sentymenty. Po co dawać profity stałemu klientowi, jak na jego miejsce przyjdzie nowy, który da za to samo więcej.
 9  
Gregson nie do końca to wyjaśniłeś. Operator zarabia na telefonach sprzedając je w cenach rynkowych na raty jednocześnie zachowując wysoki abonament, w którym poprzedni były zaszyte subsydia tegoż telefonu. Rozumiem sprzedaż na raty ale przy ani no limit za 25 zł (np Plush). A to właśnie Plus zaoferował mi wczoraj abo ponad dwukrotnie droższy, na gorszych warunkach, z umową na 24 miesiące i z dodatkową ratą za telefon. Te same ceny mam w Media Markt w ratach 0%. O Allegro nie wspomnę.
 3  
Jest takie stare polskie przysłowie - zapomniał wół jak cielęciem był. Klient po pół roku już nie chce pamiętać że zdecydował się na dwuletnią umowę bo skusił się na to samo co teraz nowi klienci - telefon za ułamek ceny rynkowej, miesiąc czy dwa gratis, bonusy na początek itp.
A jak nadal uważa że dopiero teraz to są takie fajne oferty to po co podpisywał wcześniej umowę ? Trzeba było czekać do teraz bez telefonu, Internetu czy telewizji. Albo niech jeszcze czeka, im dłużej tym więcej zaoszczędzi...
 2  
@Gregson @Roger
Jeszcze nie natrafiłem na umowę z telefonem która byłaby dla mnie korzystniejsza niż pre-paid i telefon kupiony w sklepie.
Swoją drogą umowy z telefonem to swego rodzaju paradoks - bo z definicji skierowane są do mało wiarygodnych finansowo klientów - którzy nie są w stanie przez 2 lata zaoszczędzić na telefon. I pewnie dla tego mają taki narzut - podobnie jak chwilówki w firmach pożyczkowych.
 10  
mnie NETIA zwaliła z nóg po 7 latach. Bez jakiejkolwiek zapowiedzi czy zmiany umowy z 49,90 podnieśli na 79,90 za internet.Tłumaczyli mi ,że muszę płacić za utrzymanie łącza.Nagle po 7 latach absurd i wciskali mi ,że orange zrobiło przegląd i teraz muszę płacić.Zadzwoniłem do orange i się uśmieli bo Netia zawsze płaci za łącza a na mnie chcieli zarobić więcej to tak zarobili że rozwiązałem umowę i już żadne namowy ani obniżanie do poprzedniej ceny nie pomogły papapa
 13  
Jeżeli faktycznie tak się stało to zgłoś sprawę do UOKiKu.
Tylko przypomnij sobie wcześniej czy czasami np 2 lata temu nie przedłużyłeś umowy z regulaminem promocji wedle którego dostałeś np miesiąc czy dwa gratis a po upływie okresu zastrzeżonego cena miała wzrosnąć o 30PLN.
Do mnie też co jakiś czas wydzwaniali proponując dotychczasową cenę i gratisowe miesiące za przedłużenie, o tym że zwiększyłaby się cena po dwóch latach dowiedziałbym się pewnie z potwierdzenie zmiany warunków umowy - nie powiedzieli bo nie zapytałem :P.
Treść edytowana 1 raz (ostatnio 23 maja 2017 o 19:36:38 przez Leszek1979).
 1  
Zawsze klient przedłużeniowy ma lepsza ofertę. Bez względu na sieć. Tylko jak przyjdzie do salonu taki wielmozny pan co mu się wszystko należy to się zdziwi. Mówi Wam to konsultant z długim stażem.
 1  
dlatego powtarzam nigdy abonamentu
tylko usługa na kartę + telefon z wolnego rynku
dzięki temu nowy telefon średnio co rok
 2  
to jak wyjaśnisz, że rok temu jak kończyła mi się umowa w tmobile z którą byłem związany 9 lat nie mogłem dostać umowy bez telefonu ale z nielimitowanymi rozmowami do innych sieci (oprócz stacjonarnych) smsami i mmsami a każdy kto przyszedł z ulicy miał taką możliwość? Dopiero pracownica w porozumieniu z koleżanką z salonu plusa "przerzucili" mnie na 2 dni do ich sieci żeby móc podpisać ze mną umowę na takich warunkach?
 3