Łukasz Szewczyk13.07.2017 (17:33)9 komentarzy

T-Mobile nową ofertą i komunikacją chce zawalczyć o klientów

T-Mobile zaostrza konkurencję na rynku usług telekomunikacyjnych. Telekom chce być liderem w zakresie konsumpcji danych i mocno rozwija tę kategorię usług. Postawił na zmianę komunikacji i wprowadził nowe oferty, co ma zdystansować konkurencję i przyciągnąć klientów, zwłaszcza z pokolenia millenialsów.
Frederic Perron
- Zdaliśmy sobie sprawę z tego, że branża telekomunikacyjna nie do końca potrafi dotrzeć do millenialsów. Zmieniliśmy więc całkowicie podejście komunikacyjne. Stwierdziliśmy, że lepiej wydać pieniądze na jak najlepszą ofertę, a nie na celebrytów. Postawiliśmy na coś zupełnie nowego i pierwsze wyniki są bardzo budujące. Notujemy 30-proc. wzrost pozytywnych opinii klientów na temat naszych reklam, a to dopiero początek - zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Frederic Perron, członek zarządu ds. rynku prywatnego w T-Mobile Polska.
Tegoroczna edycja globalnego badania "Meaningful Brands", którą przedstawiła w lutym agencja Havas, potwierdza stale rosnące oczekiwania klientów wobec marek. Jak wynika z sondażu, 75 proc. konsumentów oczekuje, że firmy będą mieć realny wpływ na zwiększanie komfortu i jakości ich życia. Jednocześnie aż 60 proc. kontentu produkowanego przez marki nie trafia do odbiorców.

Firmy mają problem z dotarciem zwłaszcza do millenialsów i przedstawicieli generacji Z, którzy są mobilni, przez cały czas online, a dostęp do internetu jest dla nich fundamentem komunikowania się. Są też bardziej zdystansowani wobec przekazów reklamowych, a przy tym oczekują najlepszej jakości usług i produktów.

- To właśnie najmłodsza generacja najczęściej przenosi do nas numery. Klienci chcą dostępu do jak najszybszej sieci, szczególnie pokolenie millenialsów. Można powiedzieć to prawdziwy need for speed. Coraz częściej chcą też oglądać wideo na swoich telefonach. Nie chcą już tylko rozmawiać przez telefon czy przeglądać treści. W coraz większym stopniu koncentrują się nie na cenie, lecz na jakości. To dzieje się na całym świecie i dlatego jestem optymistą, jeżeli chodzi o naszą pozycję na tym rynku - mówi Frederic Perron.

Telekom wkłada w ostatnim czasie dużo pracy w dostosowanie się do oczekiwań klientów. W ciągu minionych sześciu tygodni wprowadził gruntowne zmiany w swojej ofercie. Pod koniec maja uruchomił pakiety Supernet Video, w ramach których zapewnia nielimitowany dostęp do wideo za 5 zł. T-Mobile jako pierwszy wprowadził na polski rynek taką usługę i - jak zapewnia - zainteresowanie klientów przerosło nawet wstępne założenia. T-Mobile współpracuje też z Netflixem. Dba w ten sposób o dostarczenie nie tylko usługi przesyłu danych, lecz także dobrych, popularnych treści rozrywkowych.

- Zrozumieliśmy, że jest wyraźne zainteresowanie ze strony klientów usługami tego rodzaju, więc postanowiliśmy pójść dalej. W czerwcu rozszerzyliśmy ofertę bez limitu de facto na wszystko: internet, SMS-y i usługi głosowe. Wysyłamy czytelny sygnał do rynku, do naszych pracowników i - co najważniejsze - do naszych klientów: chcemy być liderem w zakresie konsumpcji danych, będziemy odważnie poczynać sobie na tym rynku, a T-Mobile to najlepsza sieć w tym kraju. Jak wiadomo, najlepsza sieć jest tylko jedna - mówi Frederic Perron.

T-Mobile w nowej ofercie proponuje bardzo popularne smartfony w konkurencyjnych cenach.

- Przez ostatnie sześć tygodniach udowodniliśmy, że jesteśmy gotowi grać zdecydowanie, działać agresywnie na rynku i dostarczać nową jakość naszym klientom. Nowa oferta T-Mobile to przede wszystkim nielimitowane wideo, którego nie ma nikt inny. Oferujemy też najlepsze modele telefonów. Już w abonamencie 70 złotych miesięcznie można otrzymać fantastyczne urządzenie zapewniające świetną jakość video. T-Mobile One w porównaniu z konkurencyjnymi ofertami jest też tańsza - wylicza Frederic Perron.

Dzięki nowej ofercie i zmianie strategii T-Mobile odbudowuje swoją pozycję. Opublikowane przed weekendem wyniki przenoszalności numerów pokazują, że T-Mobile oddał najmniej numerów spośród czterech największych operatorów oraz najbardziej poprawił swój bilans przenoszalności.

- W II kwartale tego roku zanotowaliśmy w T-Mobile najlepsze wyniki, jeżeli chodzi o przenoszenie numerów od sześciu lat. To nie jest jednorazowy strzał, lecz kontynuacja pozytywnego trendu, który zauważamy. Dotyczy to w szczególności klientów abonamentowych. Mamy tu świetne wyniki. Ciekawe jest to, skąd ci klienci przychodzą. Przychodzą od konkurentów, na rzecz których straciliśmy ich wcześniej. Innymi słowy, klienci wracają do T-Mobile, ponieważ zaczynają sobie zdawać sprawę z tego, że to, czego szukają, to przede wszystkim najlepsza sieć - mówi członek zarządu T-Mobile Polska.
Newseria

Komentarze (1 - 9 z 9)

ja wróciłem do was z powodu internetu. W Gliwicach potrafi rozwinąć prędkość nawet do ponad 70 Mb/s.
 17  
...a T-Mobile to najlepsza sieć w tym kraju. Jak wiadomo, najlepsza sieć jest tylko jedna - mówi Frederic Perron.
A ja właśnie odchodzę od was po 19 latach, tak że nie wiem gościu co palisz ale zmień dostawcę zioła - chcecie być liderem to poprawcie obsługę klienta, bo rozpatrywanie mojej reklamacji przez 3 miesiące (dopiero po takim czasie odzyskałem pieniądze za wadliwy telefon), to żenada...nikomu nie polecam "timobajla"...
 15  
Nigdy więcej T-Mobile. Nigdy więcej. Oszukują a poziom załatwiania reklamacji to mistrzostwo świata. Przy czym zawsze T-Mobile ma racje. Klient to dla nich zło konieczne.
 15  
"- W II kwartale tego roku zanotowaliśmy w T-Mobile najlepsze wyniki, jeżeli chodzi o przenoszenie numerów od sześciu lat - mówi członek zarządu T-Mobile Polska."

Jeśli to "najlepsze wyniki od 6 lat" .... to coś słabe te wyniki, bo za drugi kwartał 2017 r. T-Mobile ubyło 25-ciu klientów.

Przybyło 90 948 klientów. Ubyło 90 523 klientów.
..............................
Mówi o tym tekst z tego portalu z 7 lipca pt. "Ponad 460 tys. przeniesionych numerów w drugim kwartale. Liderem Play"
 5  
"konsumpcja danych" - łyżką czy też widelcem i nożem?
Odkąd Era zmieniła się w T-Debile jest tylko coraz gorzej (w porównaniu do konkurencji).
 7  
W T-mobile powinni bardziej dbać o klientów przedłużających umowę lub jak dokupują następną ofertę np.internet. Bo teraz to niezbyt zachęcają swoich klientów o dodatkowe opcje w T-m.
 11  
Jestem w T-mobile z dwoma telefonicznymi abonamentowymi już kilka lat i teraz chciałem dokupić internet ,,domowy" z routerem , to w punkcie zaoferowali mi klientowi ze stażem chyba najdroższą ofertę internetu na rynku ...zero jakiegokolwiek rabatu na internet jako staremu klientowi. Na pewno przeniosę się do innej firmy(już dostałem ofertę} gdzie dostanę telefoniczne abonamenty i internet do domu za 1/2 ceny co oferuje T-mobile.
 11  
Można tu jakos wklejać screeny? Bez sensu te wasze minusy, skoro w Gliwicach internet T-mobile działa bardzo szybko. Jeśli jest taka opcja to mogę wam.tu screeny że speed testu wklejać nawet codziennie. Żeby wam łyso było.
 5  
Obsluga klienta to jakis zart ze strony tej firmy. Mozna do nich pisac i czeka do usr...j smierci.
 9