Łukasz Szewczyk11.10.2017 (13:23)2 komentarze

Mobilna aplikacja PeoPay z biometrią do akceptacji transakcji

Bank Pekao wprowadził nową aplikację mobilną PeoPay, która wykorzystuje biometrię do potwierdzania transakcji, pozwala na płacenie za granicą w obcej walucie oraz umożliwia płatność za zakupy internetowe bezpośrednio w telefonie.
Nowy PeoPay zastąpi funkcjonujące do tej pory dwie aplikacje: Pekao24 do bankowania i poprzednią wersję aplikacji PeoPay, która służyła przede wszystkim do płacenia. Aplikacja przeznaczona jest zarówno dla klientów indywidualnych jak i mikro firm.
Dzięki nowej aplikacji klient może przy pomocy telefonu wykonywać przelewy, przeglądać historię konta oraz innych produktów czy analizować wydatki, które aplikacja sama porządkuje i przypisuje do odpowiednich kategorii. Tą samą aplikacją i to bez konieczności podłączania dedykowanej karty, można płacić smartfonem za zakupy w sklepach tradycyjnych i internetowych w kraju i za granicą.

Nowa wersja PeoPay to m.in. logowanie i autoryzacja przelewów oraz płatności internetowych do 200 złotych przy pomocy odcisku palca, wielowalutowość - możliwość płacenia za granicą w obcej walucie czy płacenie za zakupy robione w telefonie, bez podawania kodów czy konieczności logowania się do bankowości internetowej.

- Nowego PeoPay stworzyliśmy razem z naszymi klientami. Podczas badań poprosiliśmy ich, żeby pokazali nam jakie funkcje aplikacji bankowości mobilnej są dla nich najważniejsze. To na nich się skoncentrowaliśmy i to te funkcje zostały dopracowane. Inspiracje czerpaliśmy również z naszych dotychczasowych rozwiązań, które spodobały się klientom m.in. lekkiego serwisu mobilnego mPekao24 i płatności mobilnych PeoPay, a także karty wielowalutowej. W rezultacie, wprowadzamy na rynek aplikację, która ma dokładnie te funkcje, których klienci potrzebują. Przy pomocy nowego PeoPay bankowanie, ale również płacenie w kraju i za granicą jest proste i szybkie - mówi Marek Tomczuk, Wiceprezes Zarządu Banku Pekao S.A. odpowiedzialny za Pion Bankowości Detalicznej.

Po zalogowaniu się do PeoPay (można wybrać jedną z trzech metod logowania: odciskiem palca, czterocyfrowym PIN-em lub hasłem maskowanym), klient otrzymuje dostęp do prostego menu. Przechodząc na "Pulpit" ma dostęp do trzech najpotrzebniejszych funkcji: salda rachunku, ostatnich transakcji i przelewów. Następnie może zobaczyć graficzne podsumowanie wydatków w miesiącu, podzielone na najpopularniejsze kategorie m.in.: odzież i dodatki, rozrywkę i wypoczynek, transport, rachunki za czynsz i media czy zdrowie. Analogiczną analizę może zobaczyć dla każdego z rachunków walutowych oraz kart kredytowych, które posiada.

W części transakcyjnej klient może wykonywać przelewy, przelewy do ZUS oraz US, przeglądać, zakładać i zrywać lokaty, przejrzeć produkty inwestycyjne, spłacać karty kredytowe, rozkładać zadłużenie na nich na raty lub zamawiać nowe, a także przejrzeć stan i historię kredytów. Można także błyskawicznie zasilić rachunek przy pomocy pożyczki przygotowanej specjalnie pod konkretnego klienta (tzw. Klik Gotówki).

W nowej aplikacji mobilnej PeoPay funkcje płatnicze (znane już z poprzedniej wersji aplikacji płatności mobilnych) zostały wzbogacone o wielowalutowość. Tak jak do tej pory, użytkownik zapłaci smartfonem z aplikacją w sklepach tradycyjnych (wyposażonych w terminale zbliżeniowe) i internetowych w kraju i za granicą. Jeśli będzie robił zakupy w Polsce, to zapłaci z rachunku w złotych, natomiast płacąc w niemieckim czy amerykańskim sklepie (tradycyjnym bądź internetowym), zapłaci bezpośrednio z rachunku prowadzonego w euro bądź w dolarach, bez żadnych dodatkowych opłat i prowizji za przewalutowanie. Aplikacja PeoPay, podobnie jak karta wielowalutowa, automatycznie przełącza się pomiędzy rachunkami w PLN i czterech najpopularniejszych walutach EUR, USD, GBP, CHF. Klient może zasilać rachunki walutowe na bieżąco, korzystając z opcji wymiany walut po preferencyjnym kursie, dostępnej w aplikacji.

Również osoby robiące zakupy internetowe bezpośrednio na telefonie odczują zmiany. Teraz przechodząc do płatności za towar nie trzeba logować się do bankowości internetowej czy przepisywać danych karty. Po wybraniu płatności z Bankiem Pekao S.A. i wskazaniu PeoPay, aplikacja uruchomi się automatycznie prosząc o autoryzację transakcji PIN-em lub odciskiem palca.

Nowa aplikacja PeoPay została stworzona w technologii hybrydowej, co pozwala ją ulepszać bez konieczności tworzenia nowych wersji.

Aplikacja jest dostępna na telefony z systemami Android i IOS. Płatności zbliżeniowe są dostępne dla użytkowników smartfonów opartych o system Android.

Komentarze (1 - 2 z 2)

Na iOS nie działa !!!!
 1  
Powolutku nie tak szybko. Nowy peopay niech nie zastępuje pekao24. Dlatego ze w nowej wersji nie ma podglądu przelewów oczekujących mimo że taka zakładka jest. Aby je zobaczyć trzeba dalej logować się do pekao24. Najpierw zróbcie coś porządnie abyście mogli inne zlikwidować.
 0