Łukasz Szewczyk25.04.2018 (11:44)1 komentarz

Polscy przedsiębiorcy testują terminal płatniczy w telefonie

Mastercard i Polskie ePłatności poinformowały o rozpoczęciu pilotażu rozwiązania SoftPOS, w ramach którego smartfon będzie jedynym urządzeniem niezbędnym do przyjmowania płatności zbliżeniowych w punkcie sprzedaży.
MasterCard SoftPOS
W pierwszym etapie pilotażu, który ruszył w kwietniu, SoftPOS testuje grupa 50 przedsiębiorców, dzięki współpracy z Polskimi ePłatnościami. Na przełomie maja i czerwca do testów dołączą kolejni sprzedawcy i będzie ich łącznie nawet 250. W trzecim kwartale 2018 r. grupa ta zwiększy się do około 500 przedsiębiorców i do projektu dołączy firma Elavon. Pierwsi przedsiębiorcy, biorący udział w testowaniu rozwiązania SoftPOS pochodzą z takich miast, jak Warszawa, Janów Lubelski, Rzeszów, a także ze Śląska. Reprezentują branżę restauracyjno-cateringową, usługi kosmetyczne oraz drobny handel.
Wszyscy uczestnicy pilotażu otrzymują smartfony, które pełnią rolę terminala. Po podpisaniu umowy z agentem rozliczeniowym, czyli Polskimi ePłatnościami, muszą zainstalować na otrzymanym telefonie specjalną aplikację mobilną poprzez link z maila powitalnego i nadać aplikacji swój unikatowy kod PIN. Żadne inne urządzenia peryferyjne nie są konieczne, aby zacząć przyjmować zbliżeniowe płatności bezgotówkowe realizowane przez konsumentów kartą lub telefonem. W fazie pilotażowej maksymalna wartość transakcji akceptowanej na smartfonie wynosi 50 PLN, która stanowi limit płatności bez konieczności autoryzacji kodem PIN karty.

W projekcie wykorzystywana jest opatentowana technologia firmy Mobeewave (reprezentowanej w Polsce przez OT-Morpho), zainstalowana na urządzeniach Samsung Galaxy S7, która umożliwia realizację płatności poprzez zbliżenie karty płatniczej do telefonu sprzedawcy. Kładąc nacisk na bezpieczeństwo, wykorzystuje ona możliwości nowoczesnych urządzeń mobilnych, w tym wbudowany tzw. element bezpieczny (ang. secure element), do szyfrowania i realizacji transakcji.

- Zależy nam na tym, żeby w pilotażu wzięli udział sprzedawcy z jak największej liczby branż, o różnym profilu i specyfice działalności. W ten sposób będziemy mogli sprawdzić SoftPOS w możliwie różnorodnych warunkach rynkowych oraz jego odbiór, zarówno przez sprzedawców, jak i kupujących. Polska jest idealnym krajem do testowania tego rozwiązania w pierwszej kolejności, ponieważ Polacy są bardzo otwarci na nowe technologie i innowacje w handlu, a infrastruktura zbliżeniowa w naszym kraju jest na wysokim poziomie - mówi Kamila Kaliszyk, dyrektor ds. rozwoju rynku w polskim oddziale Mastercard Europe.

Testowe wdrożenie technologii SoftPOS to dla przedsiębiorców okazja do sprawdzenia, w jaki sposób udostępnienie klientom płatności bezgotówkowych wpłynie na rozwój firmy.

Komentarze (1 - 1 z 1)

To jest nowość?...... Bistro, w którym sporadycznie jadam ma od dawna taką aplikację. Do tego jest jeszcze malutki terminal na bluetooth na wypadek gdyby ktoś nie miał możliwości płatności zbliżeniowych :)
 0