Łukasz Szewczyk19.10.2018 (16:03)brak komentarzy

Orange z partnerami tworzy ekosystem IoT w Polsce

System zarządzania zasobami IT w firmie, inteligentne zabezpieczenia dla rowerów, mikropłatności, bezpieczeństwo obiektów przemysłowych i analiza zachowań klientów w placówkach sprzedażowych - to tylko niektóre z rozwiązań przedstawionych przez start-upy, które mają szansę na rynkowe wdrożenie dzięki współpracy z Orange Polska.
Orange
- Orange Polska jest liderem we wdrażaniu rozwiązań opartych na internecie Rzeczy (IoT). Oferuje szeroki zakres usług - od zdalnego odczytu liczników wody po bike sharing. Przekłada się to na 40-procentowy udział w rynku IoT w naszym kraju. Ważnym elementem rozwoju naszej oferty jest współpraca ze start-upami proponującymi niekonwencjonalne rozwiązania. W ramach programu Orange Fab start-upy zyskują wsparcie ekspertów, dostęp do systemów, technologii i laboratoriów Orange umożliwiający dopracowanie nowych rozwiązań i dostosowanie ich do wymogów rynku - powiedziała Bożena Leśniewska, wiceprezes Orange Polska ds. rynku biznesowego.
Do dalszej współpracy przy rozwijaniu swoich projektów zakwalifikowane zostały z obecnego naboru następujące firmy:
Asta Labs - Asta Inventory of Things to system pozwalający zarządzać zasobami IoT należącymi do operatorów sieci telekomunikacyjnych, transportowych i przesyłowych, przedsiębiorstw produkcyjnych, samorządów miejskich i gminnych.
VE Systems -system zabezpieczania rowerów.
Unified API - projekt systemu mikropłatności dla usług IoT.
Fabryka Bezpieczeństwa Fabe - system monitoringu bezpieczeństwa dla sektora przemysłowego.
Retailic - dostarcza rozwiązania IoT, np. opartą o sensory technologię dla branży Retail, pozwalającą na analizę zachowań klientów w placówkach sprzedażowych.
Smartporter - SmartPorter to połączenie zamka elektronicznego z internetowym systemem zarządzania służące do automatyzacji budynków komercyjnych przeznaczonych do wynajmu.
Erly - rozwiązanie umożliwiające za pomocą aplikacji wypożyczenie i zwrot powerbanków w sieci stacji ładująco-wypożyczających rozlokowanych w całym mieście.
Magic To Go - rozwiązania DIGITAL SIGNAGE klasy PREMIUM. Umożliwiają komunikację z klientem na ekranach za pomocą rozwiązań opartych o rozszerzoną rzeczywistość, detekcję twarzy i personalizację wyświetlanych treści w czasie rzeczywistym.

Orange Fab jest międzynarodowym programem dla start-upów stworzonym przez Orange. W Polsce program wystartował w 2014 r., jako jeden z pierwszych akceleratorów na polskim rynku. Nabór projektów do programu odbywa się w trybie ciągłym.

Finaliści programu mogą brać udział w ważnych wydarzeniach branżowych, m. in. Viva Technology w Paryżu i zyskać pomoc w wejściu na rynki w krajach, w których działa Grupa Orange.

Poza Polską, Orange Fab jest prowadzony m.in. we Francji, Izraelu, Japonii, Hiszpanii, Senegalu, Kamerunie, Belgii i Luksemburgu, Jordanii i USA.

Dotychczas do polskiej edycji programu zgłosiło się ponad 800 start-upów, 31 przeszło lub jest w fazie testów, a 10 zostało komercyjnie wdrożonych. Są to m.in. chatbot do komunikacji z klientem przez Messenger, system miejskiego inteligentnego oświetlenia, inteligentne meble miejskie (ławki solarne, kosze na śmieci, wiaty przystankowe) czy platforma do nauki angielskiego online.