Łukasz Szewczyk08.11.2018 (10:28)9 komentarzy

T-Mobile: Wzrost do 10,6 mln użytkowników, spadek współczynnika odejść

Sieć T-Mobile Polska trzeci kwartał 2018 roku zakończyła wzrostem do ponad 10,6 mln użytkowników. Jednocześnie operator zanotował najniższy wskaźnik odejść.
Deutsche Telekom
Na koniec września 2018 roku sieć T-Mobile obsługiwała bazę 10,693 mln klientów, co oznacza wzrost o 84 tys. w porównaniu do poprzedniego kwartału oraz wzrost o 396 tys. użytkowników w porównaniu do tego samego okresu sprzed roku.
Po zakończeniu trzeciego kwartału 2018 roku spółka posiadała 7,152 mln klientów abonamentowych, co oznacza wzrost o 84 tys. w porównaniu do poprzedniego kwartału oraz wzrost o 355 tys. w porównaniu do stanu na koniec trzeciego kwartału 2017 roku. Operator posiadał także 3,541 mln użytkowników pre-paid, co oznacza wzrost o 41 w porównaniu do wyników z trzeciego kwartału sprzed roku.

- Nasze wyniki pokazują to wyraźnie: mimo że polski rynek cechuje ogromna presja na ceny, to jednak jest na nim miejsce na takiego operatora jak T‑Mobile - skupiającego się na najwyższej jakości usług oraz konkurującego o klienta dzięki najnowszym technologiom oraz najlepszej jakości obsługi. Szczególnie cieszy nas stały spadek współczynnika odejść (churn), który w segmencie klientów kontraktowych osiągnął poziom najniższy od drugiego kwartału 2012 r. - to zasługa konsekwentnych inwestycji w jakość wszystkich punktów styku z klientem. W efekcie, nie tylko wzrosła liczba klientów, ale także średni przychód z klienta (ARPU). Oznacza to, że nasi klienci coraz chętniej wybierają wyższe plany taryfowe oraz korzystają z usług dodatkowych. Te czynniki przyczyniły się do poprawy naszego wyniku finansowego - powiedział Andreas Maierhofer, Prezes Zarządu T‑Mobile Polska.

W omawianym okresie T‑Mobile Polska zanotował wzrosty zarówno w warstwie przychodowej, jak i pod względem zysku EBITDA. Wypracowane przychody wyniosły 1,688 mld zł, a więc były wyższe od analogicznego okresu ubiegłego roku o 5,5%. Jednocześnie wynik EBITDA wzrósł do kwoty 418 mln zł o 11,5%, głównie za sprawą sezonalizacji EBITDA.

Spółka kontynuuje działania obliczone na przejście od operatora mobilnego w stronę firmy nowoczesnej, w pełni konwergnetnej. Po zawarciu umowy z Orange, gwarantującej dostęp do sieci światłowodowej operatora, dochodzącej do budynków wielorodzinnych, T‑Mobile zawarł kolejny kontrakt, tym razem z operatorem kablowym Nexera. Nowa umowa uzupełnia tę zawartą z Orange, ponieważ umożliwia dostęp do łączy instalowanych przede wszystkim poza dużymi miejscowościami i doprowadzanymi do domów jednorodzinnych. Dzięki obu umowom, a także decyzji Urzędu Komunikacji Korporacyjnej, obligującej Orange do udostępnienia konkurentom sieci na obszarach regulowanych, oferta konwergentna T‑Mobile do 2020 będzie dostępna w 4,5 miliona gospodarstw domowych, a pierwsi klienci będą mogli skorzystać z niej jeszcze w tym roku.

Komentarze (1 - 9 z 9)

Czekam na usługi telewizyjne w T-MOBILE na światłowodzie
 4  
No maja soe czym pochwalić, ja im kibicuje dalej bo przynajmnej daja fajne oferty i maja duzą infrastrukture.
 0  
Mają wzrosty bo od mniej więcej roku wciskają internet 10zl do każdego aneksu. Klienci często nawet nie wiedzą że płacą za dwa abonamenty. Przez najbliższy rok jeszcze da się tak robić. Jak przyjdzie czas kolejnego przedłużenia, nastąpi bolesny spadek ilości umów. Naiwni ludzie podpisują umowy, które można mieć 30-60% taniej u operatora wirtualnych z telefonem za gotówkę
 5  
@Katia Co Ty do czego porównujesz? Operatorów wirtualnych do macierzystych? Tak poza tym, to tmobile nie ma potrzeby wciskania nikomu niczego, bo chociażby po internet domowy ludzie sami się pchają, bo nikt inny go nie ma.
 5  
Dałem do T-mobile naprawy router , wrócił nienaprawiony dałem drugi raz do naprawy tym razem stwierdzili że to moja wina ,po pierwszym razie nie stwierdzili że to z mojej winy Mam zapłacić za naprawę 620 zł za hmmm co to za firma która ta robi?
 1  
Zaczeli od dobrej, spójnej kampanii, dołożyli przyzwoite oferty i zadbali o samą obsługę klienta. Obserwuje ich poczynania na rynku w Polsce i idą, przynajmniej moim skromnym zdaniem, w dobrym kierunku. Przez spory już czas u nich w sieci, widzę, że działają prężnie. Polkomtel ze swoją przestarzałą siecią może się schować. Wiem, że pozytywne zdanie o jakimś operatorze jest obierane w sieci różnie, ale ja serio mogę ich polecić ze swojego doświadczenia.
 2  
I jeszcze opłacili klakierów żeby piali z zachwytu nad tà nędzna oferta na takich stronach jak ta.
 0  
Era się skończyła jak ja T-Debile przejął.
 3  
Internet domowy - mam w T-Mobile, mieszkam 500m od nadajnika i mam 1 kreskę lub zero zasięgu LTE na ich najnowszym routerze Huawei. Dzwonię zgłaszam problem na infolinię, oni odpisują że po ich stronie jest ok i o dziwo, po telefonie zasięg się poprawia do 3 kresek, by po 2-3 dniach znowu zanikać do zera. Ile razy można dzwonić i zgłaszać ten sam problem? To jest nowy nadajnik, postawiony w tym roku, nie są w stanie tego zweryfikować?
A z abonamentów na telefon już dawno u nich zrezygnowałem, co trochę jakieś niejasności na fakturach, jakieś doliczenia, więc przeszedłem tam, gdzie mam lepiej i taniej
 0