Łukasz Szewczyk05.07.2019 (9:42)8 komentarzy

Prezes T‑Mobile: Polski rynek usług telekomunikacyjnych wyraźnie zmierza w kierunku konwergencji

Polski rynek usług telekomunikacyjnych wyraźnie zmierza w kierunku konwergencji - klienci coraz chętniej nabywają różne usługi od jednego dostawcy - ocenia prezes T‑Mobile Polska Andreas Maierhofer. Potwierdzają to dane UKE, z których wynika, że sprzedaż usług pakietowych wzrosła w ostatnich latach blisko trzykrotnie. Dlatego operator zdecydował się na debiut w usługach konwergentnych.
Andreas Maierhofer / Fot. Newseria
- Rynek usług telekomunikacyjnych w Polsce jest bardzo rozwinięty. Mam na myśli całą branżę, nie tylko T-Mobile Polska, ale także innych dostawców, którzy zapewniają doskonałej klasy i wysokiej jakości usługi, zarówno w obrębie sieci mobilnych, jak i stacjonarnych. Oczywiście w sektorze technologii informacyjno-komunikacyjnych czy B2B nadal istnieje potencjał rozwoju, ale w oparciu o moje doświadczenie międzynarodowe mogę zapewnić, że kondycja rynku w Polsce jest doskonała - ocenia w rozmowie z agencją Newseria Biznes Andreas Maierhofer, prezes zarządu T‑Mobile Polska.
Jak podkreśla, polski rynek - jak i cały i europejski rynek usług telekomunikacyjnych - wyraźnie zmierza w kierunku konwergencji. Klienci oczekują prostych modeli i coraz chętniej nabywają usługi z zakresu rozrywki, oparte na rozwiązaniach światłowodowych, w połączeniu z usługami mobilnymi od jednego dostawcy.

- Wierzyliśmy w powodzenie tej strategii już w momencie, gdy rozpoczynaliśmy nad nią pracę dwa lata temu. Teraz jesteśmy w stanie dostarczać usługi konwergentne, czyli z jednej strony usługi mobilne, stacjonarne i szerokopasmowe, a z drugiej strony - usługi z zakresu rozrywki. Dlatego też podjęliśmy decyzję o transformacji z operatora mobilnego do dostawcy usług zintegrowanych. W ten sposób możemy zapewnić konsumentom pełny wachlarz usług - mówi Andreas Maierhofer.

Sprzedaż pakietów usług to jeden z najszybciej rosnących segmentów telekomunikacyjnego rynku. Zainteresowanie klientów usługami łączonymi rośnie. Potwierdzają to dane UKE, z których wynika że w latach 2013-2017 liczba klientów ofert pakietowych wzrosła prawie trzykrotnie. Według danych UKE za 2017 rok ten segment rynku wart jest ok. 5 mld zł i - przy wartości całego rynku sięgającej około 39,5 mld zł - wciąż ma ogromny potencjał rozwoju. Zwłaszcza że w Polsce nasycenie usługami pakietowymi wynosi ok. 30 proc. i jest dużo niższe niż w krajach zachodnioeuropejskich.

Konwergentny rozdział w swojej historii T-Mobile otwiera, wprowadzając nową ofertę Magenta 1, na którą składają się abonament komórkowy, rozrywka i internet światłowodowy. Mogą z niego skorzystać klienci znajdujący się w zasięgu infrastruktury światłowodowej jednego z partnerów T‑Mobile, czyli blisko 2,7 mln gospodarstw domowych w Polsce.

- Oczekujemy, że Magenta 1 szybko stanie się jedną z najbardziej pożądanych ofert konwergentnych w Polsce. Z naszych badań wynika, że połowa konsumentów w Polsce nie jest do końca zadowolona ze swojej obecnej usługi rozrywkowej. Chcą oglądać wybrane przez siebie treści w dowolnym momencie - i my to właśnie zapewniamy. Badania pokazały również, że 26 proc. konsumentów rozważa rezygnację z tradycyjnej subskrypcji telewizyjnej na rzecz internetowych rozwiązań w zakresie rozrywki. To również jest usługa, którą dostarczamy, więc przyszłość rysuje się obiecująco - mówi Frederic Perron, członek zarządu ds. rynku prywatnego w T‑Mobile Polska.

Abonament komórkowy w połączeniu z internetem światłowodowym i Netflixem to odpowiedź operatora na zmieniające się przyzwyczajenia klientów, którzy nie chcą już płacić za możliwość przeglądania setek kanałów telewizyjnych, ponieważ nie mają na to czasu. Chcą obejrzeć wybrane przez siebie treści w dowolnym momencie i na dowolnym urządzeniu.

- Obserwujemy, jak ten trend zmienia usługi telewizyjne na całym świecie. Jest to już widoczne także w Polsce i dlatego to doskonały moment na wprowadzenie Magenty 1 - mówi Frederic Perron.

Światłowód, który gwarantuje stabilność łącza i szybkie pobieranie danych z prędkością nawet do 900 Mb/s, ma zapewnić użytkownikom możliwość oglądania filmów i seriali na platformie Netflix w najwyższej jakości.

W ofercie Magenta 1 klienci mają do wyboru trzy warianty - S, M i L - które różnią się prędkością światłowodu, liczbą ekranów, na których można korzystać z usługi Netflix, oraz ceną. W każdym z wariantów użytkownicy mogą dodatkowo dokupić dekoder oraz zwiększyć prędkość światłowodu.

Operator podkreśla, że nowa oferta została zbudowana tak, żeby była prosta i przejrzysta, a zaletą jest także fakt, że klient otrzymuje jeden, zbiorczy i niższy rachunek.

- Prostota jest tutaj kluczowym słowem. Przyczyną rosnącej popularności ofert konwergentnych jest połączenie różnych usług na jednym rachunku. I to jest główne założenie oferty Magenta 1. Prosta subskrypcja, którą łatwo kupić i aktywować. Po raz pierwszy w Polsce do rachunku T-Mobile dołączono Netflix, więc klienci nie muszą dokonywać różnych płatności osobno - mówi Frederic Perron.

Klienci zainteresowani wyłącznie internetem światłowodowym mogą zakupić go również jako osobną usługę bądź w pakiecie 2 w 1 w ramach oferty Magenta Rozrywka.

Dla klientów zainteresowanych wyłącznie internetem światłowodowym operator przygotował osobną ofertę Magenta Rozrywka. Do wyboru są trzy warianty oferty: do 100, 300 i 900 Mb/s, a każda z nich obejmuje router Wi-Fi w cenie abonamentu.

- Budowa oferty Magenta 1 jest oparta są na prostocie i elastyczności. Chcieliśmy zapewnić klientom ofertę, która jest możliwie najłatwiejsza do zakupu, aktywowania i dostosowania do indywidualnych potrzeb. Wraz ze zmieniającymi się potrzebami produkt umożliwia klientom zmianę treści, które chcą obejrzeć. Jest to najbardziej nowoczesne rozwiązanie w zakresie rozrywki - mówi Frederic Perron.
Newseria

Komentarze (1 - 8 z 8)

Nie tędy droga drodzy operatorzy GSM. Poprawcie parametry usług tak, by były zbliżone do wartości teoretycznych, a ludzie sami zrezygnują ze światłowodów i będą woleli te 50 zł dopłacić wam. Dla Netflixa w 4k wystarczy liche 15 Mb/s i jedynie limity bolą. Spotykam w miastach szybkość LTE+ 60Mb, która ociera się o niezbędne minimum, jednak przy wartościach przekraczających 100 a na pewno 150Mb nie zastanawiałem się ani chwili i zrezygnowałbym ze swego netu 250Mb. W Polskę go przecież nie zabiorę.
Z drugiej strony zamiast szukać klienta tam gdzie i tak jest ciasno, wystarczy, że podnieśli byście jakość usług na terenach "wykluczonych" i ludzie sami by do was setkami przychodzili. Neostrada daje 6-8 czasem 10 Mb a wasz net (i konkurencji mobilnej) w tych okolicach wyciąga max 12. Na wsiach też mieszkają potencjalni klienci...
 6  
Rynek dąży do tego żeby łączyć a nie dzielić usługi. Ma to za zadanie ułatwić nam korzystanie z tych usług, a przede wszystkim płacenie za nie. Jest to również świetne rozwiązanie dla coraz większej ilości użytkowników, którzy porzucają telewizje na rzecz netflixa czy internetowego streamingu. Zobaczymy w trakcie czy TM wychodzi na przeciw oczekiwaniom klientow. Ja może sprobuje.
 0  
Andreas Maierhofer to genieusz!
Jak on doszedł do takich wniosków?
Szczena opada.
 8  
A ja mam usługi u różnych operatorów bo wychodzi taniej wiec nikt mi nie wmówi, że konwergencja się opłaca. 3 osobne faktury dla mnie to nie problem, płatność stała w banku. Ktoś coś ma jeszcze do powiedzenia w tym temacie?
 6  
Internet swiatlowodowy od T-Mobile (siec swiatlowodowa Orange)? Mysle, ze bede taki samy, jak "internet domowy" od t-mobile. Zdazylem zrezygnowac z niego w terminie 14 dni...
Lepiej by zajmowały się swoim głównym zadaniem. Ukryli statystyki od klienta, dzięki czemu nie można znaleźć i sprawdzić, ile i na co przeznacza się pieniądze, ile mobilnego Internetu jest używane...
 3  
Orange + nc+
Play
Cyfrowy Polsat + Plus
T-Mobile
UPC

W Polsce mamy 5 dużych operatorów, którzy świadczą usługi telewizyjno-internetowo-telefoniczne i mają powyżej 1 mln klientów.
 2  
Taka konwergencja niesie za sobą zagrożenia, gdzie w pewnych regionach będzie tylko jeden monopolista. Tak jak to jest z kablówkami. Jednocześnie zapomina się o terenach wiejskich i co chwila rozwija i tak szybkie już centrum wielkich miast.
 3  
@Robert Aligator

Niestety bardziej oplaca sie zainwestowac w infrastrukture w duzym miescie gdzie masz 0,5 mln potencjalnych klientow niz na wsi gdzie bedzie ich ok 1 tys.
 0