Łukasz Szewczyk12.08.2019 (9:59)4 komentarze

T-Mobile notuje wzrost do 11,8 mln użytkowników

T-Mobile drugi kwartał 2019 roku kończy wzrostem liczby użytkowników.
T-Mobile notuje wzrost do 11,8 mln użytkowników
T‑Mobile Polska obsługiwał bazę 10,87 mln klientów, co oznacza przyrost o 260 tysięcy w porównaniu do analogicznego kwartału ubiegłego roku i jest konsekwencją między innymi utrzymania niskiego poziomu współczynnika churn na poziomie 0,7% w segmencie kontraktowym. W tym okresie operator osiągnął znaczny wzrost przychodów z usług mobilnych - 5,5% w porównaniu z drugim kwartałem poprzedniego roku - a także w obszarze przychodów z segmentu ICT.
Sieć T-Mobile obsługuje 7,374 mln klientów abonamentowych (wzrost o 306) oraz 3,495 mln użytkowników ofert pre-paid (spadek o 46 tys.).

- Realizując naszą strategię zorientowaną na klienta, koncentrujemy się na dwóch głównych obszarach - zapewnianiu najlepszej obsługi i oferowaniu produktów, które są dostosowane do potrzeb klienta, z których z przyjemnością się korzysta. Widzimy wyraźnie, że to podejście działa bardzo dobrze w perspektywie długoterminowej i jest głównym czynnikiem 5,5% wzrostu przychodów z usług mobilnych. Nowe produkty przyciągają nowych klientów, a najlepsza obsługa przekonuje ich do pozostania z nami - powiedział Andreas Maierhofer, Prezes Zarządu T‑Mobile Polska.

W drugim kwartale 2019 r. T‑Mobile Polska odnotował 427 mln zł zysku EBITDA AL oraz przychód w wysokości 1,57 mld zł co oznacza, że obie te wartości znajdują się na porównywalnym poziomie w stosunku do analogicznego okresu 2018 r., a EBITDA operatora osiągnęła niewielki 1% (r/r) wzrost drugi kwartał z rzędu.

- Stały napływ klientów i rosnąca lojalność w połączeniu ze stabilizacją rynku, skutkują wzrostem przychodów z usług mobilnych, co pozwala zrekompensować wciąż widoczne efekty zmian strategii sprzedaży hurtowej. Z drugiej strony, musimy zmierzyć się z takimi wyzwaniami jak rosnące koszty pracy i rosnące ceny energii, które utrudniają ogólne działanie i w nadchodzących kwartałach nadal będą stanowić wyzwanie. Cieszymy się, że nawet w tych okolicznościach widzimy stabilność głównych wskaźników finansowych. Pracujemy nad rozwojem nowych obszarów takich jak usługi stacjonarne i oferta rozrywki w B2C oraz usługi w chmurze w B2B, aby zapewnić stały wzrost przychodów w przyszłości - powiedział Juraj Andras, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Finansowych T‑Mobile Polska.

Komentarze (1 - 4 z 4)

tak, tak......na pewno wszędzie wzrosty, tylko nie prędkości internetu, cokolwiek się ogląda w streamingu to we Wrocławiu kręci się tylko kółko na ekranie, do tego jeszcze olewają stałych abonentów......ja przenoszę swoje usługi do konkurencji tak że wam wskaźnik churn też podskoczy:)
 5  
@Ekspert74 może warto zainwestować w lepszy telefon
 5  
Wzrost wzrostem dobre sobie
Wzrost liczby kart abonamentowych jest wywołany jedynie akcja dopychania kart SIM z internetem do przedłużenia umowy
Tu ci obniża 10 do 15 zł abonament icw to miejsce często nieswiadomien dostajesz dotatkowa kartę o której w sumie dowiadujemy się jak dzwonią z kolejnym przedłużeniem umowy
A jako stały klient można było dostać tańsza umowę bez dodatkowej karty
Ot cała prawda kreatywnych sprzedawców T-Mobile
 9  
Mam dwa abonamenty telefoniczne i internet domowy w T-m i nie narzekam . Zasięg mają dobry a internet domowy śmiga bez zastrzeżeń może to że blisko jest maszt przekażnikowy.
 0