Łukasz Szewczyk13.02.2020 (11:07)brak komentarzy

Prośba o przelew na numer telefonu BLIK w mBanku

mBank umożliwił klientom wysyłanie do osób z listy kontaktów w telefonie prośby o przelew. Nowa usługa ułatwia i przyśpiesza rozliczenia między znajomymi.
mBank
Aby wysłać prośbę o przelew na telefon należy zalogować się do aplikacji i wejść do zakładki "Płatności". Następnie kliknąć w pole "Prośba o przelew" i wybrać odbiorcę z listy kontaktów. Na liście automatycznie pojawiają się znajomi, którzy korzystają z BLIK-a. Potem wystarczy wpisać kwotę oraz krótki opis za co chcemy się rozliczyć, np. za wczorajszą kawę i nacisnąć "Wyślij". Resztą zajmuje się bank: uzupełnia pozostałe dane potrzebne do przelewu i wysyła na nr telefonu odbiorcy powiadomienie. Aby zaakceptować prośbę wystarczy jedno kliknięcie w apce. Znajomy ma na to 72 godziny.
- Usługa jest bezpłatna. Maksymalnie można w ten sposób przelać 500 zł. Obecnie takie rozliczenie dostępne jest pomiędzy klientami mBanku, ale jak zapowiada BLIK już niebawem kolejne banki wprowadzą "Prośbę o przelew na telefon BLIK". Wtedy klienci będą mogli się rozliczać także między znajomymi, którzy mają konta w innych instytucjach. mBank planuje też rozszerzyć funkcjonalność usługi i umożliwić klientom automatyczne rozliczanie z wieloma osobami z listy kontaktów. W tej chwili klient może wysłać jedną prośbę do jednej osoby - Iwona Kaszczyc-Wawrzyniak, koordynująca wdrożenie nowej usługi po stronie mBanku

Nowa usługa jest w całości realizowana w ekosystemie bankowym, wyłącznie po zalogowaniu do aplikacji mobilnej. Nie będzie możliwości wysłania prośby do osób, które nie korzystają z usługi "Przelew na telefon BLIK". To gwarancja, że pieniądze przelejemy wyłącznie do znanej nam osoby, której tożsamość została zweryfikowana przez bank.