Michał Rogowicz03.09.2008 (20:17)1 komentarz

Model współpracy dla połączeń na numery 116

116 to bezpłatny ogólnoeuropejski numer dla dzieci i rodziców, którzy znaleźli się w niebezpieczeństwie i chcą szybko wezwać pomoc.
Grupa numerów 116 (tj. 116 000 - numer interwencyjny w sprawie zaginionych dzieci, 116 111 - telefon zaufania dla dzieci, 116 123 - telefon wsparcia emocjonalnego) - to grupa ogólnoeuropejskich, całodobowych i darmowych linii telefonicznych o charakterze społecznym. Ich uruchomienie to inicjatywa Komisji Europejskiej, wspierana na terenie Polski przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
UKE informuje, że w trakcie spotkania zarówno przedstawiciele Operatorów jak i zaproszeni eksperci zgodnie podkreślali, że nie można traktować usług świadczonych z wykorzystaniem numerów 116xxx jako źródła przychodu. Dlatego w trakcie spotkania Operatorzy zgodzili się, że nie będą rozliczali ruchu pojawiającego się na punkcie styku sieci, związanego z realizacją połączeń na numery 116xxx. Oznacza to, że Operatorzy zgodzili się ponosić we własnym zakresie koszty związane z zaangażowaniem ich sieci w realizację takiego połączenia. Alternatywnie zaproponowano, aby rozliczenia oparte były na bazie zryczałtowanej stawki za cały ruch w wysokości 1,22 PLN/miesiąc, wnoszonej na rzecz operatora kończącego połączenie.

Operatorzy zgodnie wypowiadali się, że ich priorytetem jest sprawne wdrożenie usługi, a zaproponowany model, w którym ruch na punkcie styku sieci nie będzie rozliczany ma na celu usprawnienie procesu implementacji ww. usług i maksymalne uproszczenie rozliczeń. Operatorzy zadeklarowali, że od 1 października br. otworzą numerację 116 111 w swoich sieciach, niezależnie od tego, czy zostaną podpisane aneksy do umów międzyoperatorskich.
UKE

Komentarze (1 - 1 z 1)

Mam program z polsatu i niestety nie jestem zadowolona, zachowanie Polsatu jest karygodnie program poprostu zostal wyłaczony i wideniej napis skontaktuj sie z operatorem. mam tylko teleon komórkowy a tam czeka sie conajmniej pół godziny. Rano włączyłam telewizori programu brak. Abonament jest opłacany przez Bank. jak chciałam zrezygnowac to trzy osoby dzwoniły do mnie i znały mój numer telefonu a jak sie zgodziłam utrzymanie programu za niższą stawke zaproponowana przez Was to nie wiem z jakich powodów dekoder zablokowany. Jestem na emeryturze inie stać na wykupowanie karty do telefonu do połączenia z Polsatem po bardzo długim czasie. jestem z Waszych usług bardzo niezadowolona.Moze nie pod właściwy adres pisze swoja skarge ale taki adres znalazłam i prosze przekazac do właściwych osób nr karty 073752362535
 0