Michał Rogowicz29.09.2008 (10:24)3 komentarze

Łatwiej odstąpimy od umowy z operatorem

Operator będzie musiał wskazać elementy regulaminu lub cennika, które uległy zmianie. Konsument uzyska prawo do odstąpienia od umowy z operatorem, który podwyższy cenę swoich usług. Powstanie centralna baza numerów przeniesionych, prowadzona przez prezesa UKE, pisze Gazeta Prawna.
- Użytkownik telefonu komórkowego na kartę, nabywając zestaw startowy, nie jest informowany o warunkach świadczenia usług. Musi sam poszukać regulaminu - mówi Jacek Strzałkowski, rzecznik UKE.
Jednak zdaniem Iwony Pasierbiak, radcy prawnego i wspólnika zarządzającego w Kancelarii Kruk, Pasierbiak, Wasilewski i Wspólnicy, jest to rozwiązanie chybione, które jedynie narazi na koszty dostawców usług, a sytuacja prawna użytkowników i tak nie ulegnie zmianie.

Resort infrastruktury wyraźnie określił też zakres informacji, które dostawca usług będzie musiał podać w przypadku zamiaru dokonania zmian warunków umownych lub zmian w cennikach świadczenia usług. Dotychczas dostawca usług miał obowiązek informowania wyłącznie o zmianach w regulaminie bez podawania ich treści.

Konsument, który nie zostanie poinformowany o zmianie warunków umowy, regulaminu czy też niekorzystnej zmiany cennika usług, będzie mógł odstąpić od umowy bez żadnych konsekwencji, a o prawie tym trzeba będzie go informować. Zasada ta ma nie obowiązywać, gdy konieczność wprowadzenia zmian wynika z nowych przepisów.

- Propozycje te są efektem m.in. nałożenia kar pieniężnych na Polską Telefonię Cyfrową (Era) i PTK Centertel (Orange) za nieprzestrzeganie obowiązków informacyjnych wobec klientów - mówi Anna Streżyńska.

Projekt przewiduje, że wysokość kary za zerwanie umowy przez abonenta ma być równa uldze przyznanej w okresie trwania promocji, przy uwzględnieniu okresu korzystania z niej.
Gazeta Prawna

Komentarze (1 - 3 z 3)

A ja wciaz nie widze, zeby ktorys op (era, plus) ZAPLACIL kare: <ejdztitipi>://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?news_cat_id=133&news_id=3013&layout=1&page=text&place=Lead01

dopoki tak bedzie sprawa wygladac to ja nie wsierze w zadne prawa konsumenta
 0  
kiedys do simplusa dodawano wyciag z reulaminu..ktos doszedl do wniosku ze szkoda kasy na paier.poki co ani ptc ani pkt centertel nie zaplacicly za nic:era za uzupelnienie reulaminu a orange za nic bo nic jeszcze nie zmienil,tak czesto sie odwoluje.z wielkimi ko cernami tak łatwo nie idzie ale uke i przepowolny uokik powoli cos zaczynaja zmieniac.na szczescie..co do zagadnienia zmiany regulaminu w przypadku podwyzek to nie wierze w ten zapis,będzie wiecej pakieciarstwa i ulg"przyznanych abonentowi" i malo kto sie polapie czy to nie podwyzka czasem..uda sie nielicznym.tym co znaja swoj profil i umieja liczyc,reszta pojdzie jak na rzeź-finansową
 0  
A kiedy zniosą kary umowne w sytuacji odstąpienia od umowy?? wyzysk i oszustwo tylko w tej polsce Jak tu żyć w takim kraju??
 0