Łukasz Szewczyk21.07.2012 (23:41)1 komentarz

Brett King: klienci chcą mieć bank ze sobą

Usługi finansowe powinny pojawiać się tam, gdzie są potrzebne. W ciągu następnej dekady bankowość mobilna będzie głównym kanałem kontaktu klienta z bankiem - twierdzi Brett King, pomysłodawca Movenbanku, autor "Bank 2.0", który był gościem seminarium "Bank Przyszłości" pod patronatem nowego mBanku.
Brett King: klienci chcą mieć bank ze sobą
Gościem specjalnym drugiego spotkania z cyklu "Bank Przyszłości" był Brett King - pomysłodawca i założyciel Movenbanku, pierwszego mobilnego banku działającego w modelu direct w USA i Wielkiej Brytanii. King to także światowej sławy mówca, bloger oraz autor bestsellerów, takich jak "Bank2.0".
Podczas spotkania w Warszawie podzielił się on swoim spojrzeniem na bankowość. O tej dzisiejszej mówił, że potrzebuje zmian, żeby nadążyć za zmieniającymi się przyzwyczajeniami klientów i ich potrzebami. O bankowości przyszłości - że jej fundamentem jest mobilność. Według przewidywań Bretta Kinga, do 2016 roku większość operacji finansowych będzie realizowana w kanałach mobilnych.

Zmniejszy się również zainteresowanie oddziałami bankowymi - według eksperta, w 2016 r. przeciętny klient będzie je odwiedzał raz w roku, a 40 proc. klientów nie będzie przychodzić do placówek banków wcale. Oddziały banków nie znikną zupełnie, ale będą wyglądać inaczej niż dziś. Staną się centrami wiedzy i doradztwa. W nich klienci będą załatwiać najbardziej skomplikowane sprawy oraz uczyć się korzystania z nowoczesnych rozwiązań, ułatwiających codzienne życie. W USA już od przeszło dekady spada liczba transakcji realizowanych przez klientów w oddziałach banków.

Według Bretta Kinga usługi finansowe powinny pojawiać się tam, gdzie są potrzebne, i w momencie, w którym są potrzebne. Klient nie powinien iść do banku żeby sprawdzić, czy dostanie kredyt na samochód, nie kupuje bowiem kredytu, ale auto. Bank powinien mu w tym pomóc. Zdaniem Kinga, bankowość staje się kontekstowa - bank to nie miejsce, do którego się chodzi, ale jest to zbiór czynności, które się wykonuje.

Jak ocenił Brett King, za 10 lat bankowość mobilna będzie podstawowym kanałem bankowości na świecie, internet i tablety staną się drugim kanałem, bankomaty trzecim, call center czwartym, a oddziały bankowe znajdą się dopiero na piątym miejscu. Zdecydują o tym zachowania i upodobania klientów, a nie preferencje banków.
mBank

Komentarze (1 - 1 z 1)

Ty, Ultras, zapomniałeś jeszcze jak się pisze "pieniendzy"...
 1