15.09.2012 (17:35)5 komentarzy
Ochrona przed wysokimi rachunkami i spamem - nadchodzą zmiany w teleprawie
Szybsze przenoszenie numerów, ochrona przed spamem i dużymi rachunkami za internet w komórce - podkomisja nadzwyczajna zakończyła prace na projektem nowelizacji Prawa telekomunikacyjnego. Jakie proponuje zmiany?
W zakończonych pracach podkomisji brali udział przedstawiciele strony społecznej, w tym izb branżowych, organizacji krótkofalowców, Federacji Konsumentów, GIODO, oraz przedstawiciele przedsiębiorców telekomunikacyjnych. Podkomisja zajęła się wszystkimi zgłoszonymi postulatami i uwagami, a część uwzględniła w projekcie - informuje Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji.
Wśród regulacji projektu szczególnie korzystnych dla konsumentów można wskazać:
- skrócenie do jednego dnia roboczego terminu na rozpatrzenie wniosku abonenta o przeniesienie numeru,
- zwiększenie ochrony użytkowników końcowych przed spamem i utratą danych osobowych,
- zapewnienie szerszego i łatwiejszego dostępu do usług telekomunikacyjnych osobom niepełnosprawnym,
- wprowadzenie do ustawy przepisu dotyczącego uruchomienia nr 116 000 jako numeru infolinii umożliwiającego zgłoszenie przypadków zaginięcia dzieci oraz obowiązek promowania numerów zaczynających się na 116,
- wprowadzenie regulacji z zakresu Green ICT, czyli promowania formy elektronicznej jako równorzędnej formy dla zawierania umów w stosunku do formy pisemnej,
- wprowadzenie dla abonenta usługi dostępu do Internetu w sieciach komórkowych uprawnienia do otrzymywania od dostawcy usług informacji o przekroczeniu wybranego limitu transmisji - regulacja ta umożliwi abonentom kontrolę ponoszonych przez nich kosztów.
Nowelizacja wprowadza do polskiego prawa przepisy dyrektywy unijnej dotyczącej praw obywateli o prywatności i łączności elektronicznej oraz dyrektywy w sprawie lepszych uregulowań prawnych o sieci i usługach łączności elektronicznej. Projekt uwzględnia także postanowienia wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w sprawie zakazu tzw. sprzedaży wiązanej, a także zawiera zmiany mające na celu zapewnienie lepszej ochrony korzystającym z usług telekomunikacyjnych i ułatwiających prowadzenie działalności telekomunikacyjnej.
Wśród regulacji projektu szczególnie korzystnych dla konsumentów można wskazać:
- skrócenie do jednego dnia roboczego terminu na rozpatrzenie wniosku abonenta o przeniesienie numeru,
- zwiększenie ochrony użytkowników końcowych przed spamem i utratą danych osobowych,
- zapewnienie szerszego i łatwiejszego dostępu do usług telekomunikacyjnych osobom niepełnosprawnym,
- wprowadzenie do ustawy przepisu dotyczącego uruchomienia nr 116 000 jako numeru infolinii umożliwiającego zgłoszenie przypadków zaginięcia dzieci oraz obowiązek promowania numerów zaczynających się na 116,
- wprowadzenie regulacji z zakresu Green ICT, czyli promowania formy elektronicznej jako równorzędnej formy dla zawierania umów w stosunku do formy pisemnej,
- wprowadzenie dla abonenta usługi dostępu do Internetu w sieciach komórkowych uprawnienia do otrzymywania od dostawcy usług informacji o przekroczeniu wybranego limitu transmisji - regulacja ta umożliwi abonentom kontrolę ponoszonych przez nich kosztów.
Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji
Komentarze (1 - 5 z 5)
Może więc zniknie opłata za utrzymanie łącza jako warunek zakupu Neostrady.
Wtedy kupię Neostradę.
Teraz mam Play Online - tutaj nie ma opłaty za utrzymanie łącza.